BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Verlichting

Forum voor alle Z4-serie modellen van 2008 tot 2016.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Roadsteric
Neutraal
Posts: 3
Joined: 30 Jul 2023 19:57
Type Auto: Z4 E89

Verlichting

Post by Roadsteric »

Goedemiddag!
Ik heb een vraag over de koplampen van m’n Z4-E89 (23i uit 2009).
De auto komt oorsponkelijk uit Duitsland.
Ik weet niet wat de originele lampen waren. Op de fabrieksoptielijst staat Xenon niet genoemd maar ik weet niet of Xenon in Duitsland standaard was en daarom niet genoemd is?
Wel staan de koplampsproeiers op de optielijst.
De vorige eigenaar zegt recent beide lampen te hebben vervangen omdat de auto niet door de APK kwam.
Wat er nu op zit: (Bi-)Xenon, dimlicht en grootlicht op de buitenste lampen en LED licht voor de DRL Angel eyes (zal niet origineel zijn?).
De units zijn origineel BMW (Hella) 1x uit 2016, ander niet leesbaar.
Groot licht werkt, dmv xenon, dmv het van me af duwen van de hendel maar seinen (hendel naar me toe trekken) met groot licht werkt niet, maar het blauwe lampje in mn dashboard gaat wel branden.
Ik heb me laten vertellen dat bij xenon verlichting het met groot licht seinen via halogeen lampen dmv de binnenste lampen gaat maar wie kan dit bevestigen en wie kan me vertellen wat er mis kan zijn?
Groet!

Topic Author
Roadsteric
Neutraal
Posts: 3
Joined: 30 Jul 2023 19:57
Type Auto: Z4 E89

Re: Verlichting

Post by Roadsteric »

Goedemiddag,
Is er iemand die misschien een idee heeft?
Ik hoor het graag!
Post Reply

Return to “Z4 (E89)”