BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Lopende e36 316I valt uit

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
chiel
Neutraal
Posts: 1
Joined: 22 Oct 2023 12:44
Type Auto: e36 316i 1991 sedan

Lopende e36 316I valt uit

Post by chiel »

Hallo,

Ik heb een BMW e36 316i uit 1991 met een m40 motor en ongeveer 135.000km, deze heb ik afgelopen jaar gekregen maar het was wel een opknapper. de auto had een aantal jaren stil gestaan met water lekkage waardoor hij vooral een slecht interieur had maar motorisch nog goed leek. tijdens het opkappen had hij ineens een fluctuerend toerental. Ik kwam er snel achter dat mijn stationaire-regelklep verstopt zat, deze heb ik toen zuiver gespoten en toen leek alles goed te zijn.

Na 2 maanden dagelijks gebruik begon ik problemen te krijgen. Als hij warm was wou hij wel starten maar viel die direct weer uit, als ik dan 20 minuten wachtte startte die weer en kon ik gewoon rijden tot ik hem uitzette maar met de dagen werd het probleem erger. Eerst viel hij me ook uit tijdens het rijden en nu ook als die stationair draait en stil staat, zodra die uitvalt wil de de volgende 2-5 minuten ook niet starten(de startmotor loopt wel goed maar de motor slaat niet aan).

Ik heb geconstateerd dat de dynamo toe is aan vernieuwing, deze heb ik al besteld. Voor de rest heb ik de krukas sensor en de stationaire regelklep vervangen. ook heb ik de obd uitgelezen waar helaas geen antwoord uitkwam. de nokkenassensor kan het niet zijn want die zit niet op dezen motor. Wie heeft er een idee wat het nog de oorzaak van het uitvallen kan zijn want op deze manier is het niet leuk meer.

Cherokee08
Neutraal
Posts: 3
Joined: 31 Oct 2023 01:12
Type Auto: 318i E90 2006

Re: Lopende e36 316I valt uit

Post by Cherokee08 »

Ik beveel je aan om de bougies te checken. Een vriend van me had laatst ook iets vergelijkbaars en bij hem bleek het een bougie te zijn
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”