BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Brommend geluid en getril bij 140 km/u+

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
SlimSjakie
Neutraal
Posts: 20
Joined: 23 Jun 2012 12:17
Type Auto: BMW 540i xDrive (G30) 2018
Location: Breskens

Brommend geluid en getril bij 140 km/u+

Post by SlimSjakie »

Goedemorgen,

ik heb sinds vorige maand een brommend geluid (lage frequentie) gepaard met trillingen opgemerkt als ik boven de 140 km/h rij met m'n BMW G30 540i XDrive. Dit alleen als ik vermogen vraag van de motor, als ik het gaspedaal loslaat is zowel het geluid als het getril direct weg.

Gister naar de bmw dealer geweest, daar heeft een monteur een stukje mee gereden, hij zegt dat hij het ook al lichtjes voelt bij snelheid boven de 100 km/u.

Ze vermoeden dat de aandrijfas links voor compleet vervangen moet worden, maar kunnen het niet met 100% zekerheid zeggen dat dat het probleem oplost. Het kan ook de kardan as zijn van voor naar achter zeggen ze, die de trillingen en het geluid doorgeven naar voor. Het lijkt vanuit de voorkant te komen.

Ze stellen voor dat ze een soortgelijke auto ernaast zetten, en dan eerst die aandrijfas links voor uitwisselen om te kijken of dat het probleem oplost. Lost dat het niet op, dan willen ze de kardan as uitwisselen.

Alle arbeid die hier in gaat zitten komt dus op mijn rekening. Dus ook het demonteren van het onderdeel uit de soortgelijke auto, en het weer terug monteren. Dit gaat dus een behoorlijk duur grapje worden voor mij, en het is ook niet eens zeker of het hier bij blijft.

Ik vraag me af of er niet betere manieren zijn om dit probleem aan te pakken. Bijv. met de juiste meet apparatuur het EXACTE probleem diagnoseren / lokaliseren zodat de oorzaak in 1x verholpen kan worden.

En dan mijjn 2e vraag: het gaat om een auto uit 2018 met 47k kilometers gereden, ik ben de 2e eigenaar gekocht in 2021 met 18k kilometers gelopen. Ik rij er vrij rustig mee. Hoe is het mogelijk dat er nu al een aandrijf as vervangen moet worden?

Suggesties zijn welkom!

gr. Sjaak.
[ external image ]
Post Reply

Return to “2017+ (G30,G31,G38)”