BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Afschrijvingspercentages X5

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Sjoerd Harteveld
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 Dec 2023 09:11
Type Auto: Bmw 3 touring

Afschrijvingspercentages X5

Post by Sjoerd Harteveld »

Ik ben voornemens om een tweedehands x5 te kopen. Kan een van jullie mij op basis van leeftijd informeren over de actuele afschrijvingspercentages? Ik wil graag een niet al te oude X5 kopen waar de jaarlijkse afschrijvingskosten relatief laag zijn en onderhoudskosten te overzien zijn. Hoor graag en alvast bedankt!

Mtechwim
Neutraal
Posts: 4
Joined: 27 Aug 2023 13:59
Type Auto: X5 E70 3.5i

Re: Afschrijvingspercentages X5

Post by Mtechwim »

Dat is natuurlijk erg moeilijk in te schatten. Leeftijd, type motor en km stand zijn wel een beetje bepalend.
Ook in het achterhoofd houden dat er van alles op auto gebied gaat wijzigen de komende jaren, daardoor kan het zijn dat de afschrijving hoger gaat uitvallen.
Voor mij een reden geweest om niet voor een Diesel te kiezen.

Om inzicht te krijgen in prijzen adviseer ik om met name op gaspedaal rond te kijken, daar is een redelijk aanbod aanwezig met verschillende bouwjaren en km standen.

Mijne (X5 E70 3.5i Lci 2013) heb ik van het voorjaar gekocht, bij toeval tegen aangelopen. (Origineel NL zonder trekhaak) super auto, het al dan niet preventief oplossen en voorkomen van kwaaltjes hebben mij zo’n 5000 euro gekost, veel zelf gedaan.

Maar let op import gehalte is hoog, twijfel regelmatig aan de getoonde KM standen.
Er komen regelmatig ex schade auto’s via de import op de markt. Afkomstig uit oostblok.

Onderhoud kan een dure geschiedenis zijn, afraders zijn de V8 modellen, deze zijn erg gecompliceerd.
Zoals elke auto’s hebben ze bekende kwaaltjes, ben je aangewezen op de Dealer of andere garage dan zijn het vaak kostbare kwaaltjes.
Een te oude auto zonder rekeningen zou ik laten staan, net zoals een die pas kort in bezit is van de vorige eigenaar zonder eenduidige reden waarom die al weg moet.

Afgestempelde boekjes hebben geen enkele waarde als er geen onderhouds facturen bij zitten. De sleutel kan bij de dealer uitgelezen worden, maar ook die zijn zuinig met het geven van info.
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”