BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen & motor loopt stationair niet lekker

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BenjaminB
Neutraal
Posts: 1
Joined: 19 Dec 2023 21:44
Type Auto: E91 325i 3L

Even voorstellen & motor loopt stationair niet lekker

Post by BenjaminB »

Beste BMW liefhebbers,

Ik ben in het bezit van een E91 325i, uit 2006 met een 3L blok er in, de N53B30. Sinds kort loopt hij stationair niet zo lekker, schokt een beetje en toerental fluctueert dan soms. Tijdens het rijden merk je niks, alle power op de snelweg. Op een gegeven moment begon het motorlampje te branden. Uit laten lezen en foutcode P0174. Heeft te maken met 2e cilinderbank. Laten resetten, en na 2 dagen brandt hij weer. Hoor verschillende oorzaken, de ene garage zegt dat het met het vacuüm te maken heeft, bv vacuüm sensor. De andere garage zegt injector, en de 3e riep dat de vanos er compleet uit moet om te repareren. Dat ligt gevoelsmatig te ver uit elkaar. Dus wil zelf eerst e.e.a. uitsluiten. Ik ben absoluut geen monteur, maar ook geen noob. Kan bougies, bobines, remblokken vervangen. En durf me er aan te wagen om met de injectoren aan de gang te gaan. Zijn er hier.mensen die soortgelijke problemen hebben of hebben gehad? Kan ik zelf e.e.a. überhaupt uitzoeken? In welke volgorde zou ik te werk moeten gaan?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!!

Gr
Benjamin
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”