BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hoogteregeling koplampen werkt niet

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Els den Iep
Neutraal
Posts: 2
Joined: 12 Mar 2024 09:58
Type Auto: E91

Hoogteregeling koplampen werkt niet

Post by Els den Iep »

Goedemorgen mensen,

Mijn F31 is vorige week voor een bumperschade naar de hersteller geweest.
Gevolg: ik kan de koplampen niet meer verstellen met het wieltje voor de hoogteregeling linksonder het stuur.
Het gaat om deze knop:
https://i.imgur.com/RNsnqxo.jpeg


De servo's in de lampen zijn nog wel in orde want als ik de lampen inschakel, zie ik dat de bundel netjes omhoog gaat naar de juiste stand.

Hersteller zegt: auto moet naar een dealer om uitgelezen te worden.

Vraag 1: moet de auto inderdaad uitgelezen worden?
Vraag 2: wat kan de oorzaak zijn dat de koplampen blijkbaar in orde zijn maar dat het hoogteregeling-wieltje niet werkt?
Vraag 3: als het hoogteregeling-wieltje niet werkt, is dat reden voor afkeur APK?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken, tips en adviezen.

Bmwf3087
Neutraal
Posts: 1
Joined: 15 Mar 2024 14:28
Type Auto: Bmw f30 320i

Re: Hoogteregeling koplampen werkt niet

Post by Bmwf3087 »

Ik heb hier ook een vraag over heeft iemand hier een stroomschema van de stekker van de koplamp er zou waarschijnlijk een kabel geoxideerd zijn waardoor de hoogteregeling nu niet werkt.

Bedankt alvast
Groeten jordy

Topic Author
Els den Iep
Neutraal
Posts: 2
Joined: 12 Mar 2024 09:58
Type Auto: E91

Re: Hoogteregeling koplampen werkt niet

Post by Els den Iep »

@Jordy is het bij jou ook zo dat als je de verlichting inschakelt, je de lichtbundel wel ziet bewegen? Met andere woorden: dat de servo's die de afstelling regelen dus nog wel in orde zijn?
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”