BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wie o wie kan 2 injectoren programmeren? (of mij helpen met een INPA+ installatie)

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
jvbemmel
Neutraal
Posts: 4
Joined: 27 Apr 2024 10:40
Type Auto: BMW E61

Wie o wie kan 2 injectoren programmeren? (of mij helpen met een INPA+ installatie)

Post by jvbemmel »

Goedemiddag mensen, ik heb 2 injectoren vervangen en deze moeten gecodeerd worden. Is er iemand in de omgeving Soest/Amersfoort met INPA+ om even te helpen?

Met vriendelijke groeten!

Jeroen
User avatar

Florissilfhout
1e Versnelling
Posts: 75
Joined: 12 Apr 2013 21:56
Type Auto: BMW F31 320 EDE
Location: Zuid-Holland
Contact:

Re: Wie o wie kan 2 injectoren programmeren? (of mij helpen met een INPA+ installatie)

Post by Florissilfhout »

Ha Jeroen,

Ik wil je graag helpen. Soest is voor mij nét te ver weg maar misschien kan ik op afstand iets voor je betekenen.
Heb je iets van een DCAN kabel of ICOM? Voor de software kan ik je een linkje sturen.

Met vriendelijke groet,

Floris
CODIAG - Coderingen, Retrofits, Alarmsystemen - Zuid-Holland
----------------------------
BMW I01 i3s
BMW F31 320 EDE verkocht
BMW F21 118d verkocht
BMW E91 318i verkocht
Alfa Romeo GTV verkocht
BMW E46 318i verkocht
BMW E36 318iS verkocht

Topic Author
jvbemmel
Neutraal
Posts: 4
Joined: 27 Apr 2024 10:40
Type Auto: BMW E61

Re: Wie o wie kan 2 injectoren programmeren? (of mij helpen met een INPA+ installatie)

Post by jvbemmel »

Ik heb een laptop met ipan+ erop, krijg alleen de verbinding niet met de auto. Ik heb een OVA image gebruikt waarin alles geïnstalleerd heeft, maar het is niet heel logisch allemaal.

en ik heb een ODB2 connector met USB + een bluetooth dongle voor bimmercode/link, maar daar kan het niet mee denk ik
User avatar

Florissilfhout
1e Versnelling
Posts: 75
Joined: 12 Apr 2013 21:56
Type Auto: BMW F31 320 EDE
Location: Zuid-Holland
Contact:

Re: Wie o wie kan 2 injectoren programmeren? (of mij helpen met een INPA+ installatie)

Post by Florissilfhout »

Even voor de duidelijkheid, er bestaan meerdere softwares voor BMW, onder andere: INPA, ISTA, ISTA-P.
Ik zou voor het programmeren van je injectoren het 'simpele' programma INPA gebruiken. Dit programma zou moeten werken met een K+DCAN interface. Als jouw OBD2 apparaat dat kan zit je goed.
Als je met een Virtuele Machine (VM) werkt, is het wel handig dat je de USB poort ook 'doorgeeft' aan je VM. Op die manier kan het programma (INPA) ook daadwerkelijk je USB naar OBD apparaat zien en gebruiken.

Hoop dat je nu iets verder komt!
CODIAG - Coderingen, Retrofits, Alarmsystemen - Zuid-Holland
----------------------------
BMW I01 i3s
BMW F31 320 EDE verkocht
BMW F21 118d verkocht
BMW E91 318i verkocht
Alfa Romeo GTV verkocht
BMW E46 318i verkocht
BMW E36 318iS verkocht

Topic Author
jvbemmel
Neutraal
Posts: 4
Joined: 27 Apr 2024 10:40
Type Auto: BMW E61

Re: Wie o wie kan 2 injectoren programmeren? (of mij helpen met een INPA+ installatie)

Post by jvbemmel »

ja, ik heb inderdaad een laptop met vm met inpa draaien, de usb doorgezet en komt binnen op serieel poort 3, maar het werkt niet... helaas. iemand een werkende laptop te leen eventueel?

Topic Author
jvbemmel
Neutraal
Posts: 4
Joined: 27 Apr 2024 10:40
Type Auto: BMW E61

Re: Wie o wie kan 2 injectoren programmeren? (of mij helpen met een INPA+ installatie)

Post by jvbemmel »

Even een update, ik heb ondertussen een goed werkende OVA gevonden met windows XP en INPA, een verse kabel besteld en de injectoren kunnen programmeren en de oude adapties gereset. Hij loopt! (tot nu toe, even kijken hoe dat blijft na een paar 100 km). Heb wel dat bij starten de auto graag afslaat, dus moet dan snel even gas bijgeven.. bekend probleem?
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”