BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Problemen met mijn beeldscherm van mijn X5

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topic Author
hamann400pkx5

Problemen met mijn beeldscherm van mijn X5

Post by hamann400pkx5 »

heb de hele middag,radio en playstaion gespeeld in mijn x5 en daardoor is mijn accu leeg gegaan,heb een powerbooster op mijn auto gehad om de auto te laten starten,omdat mijn accu leeg was en toen na die power boost doet mijn scherm het niet meer geeft niits meer aan is helemaal zwart kan wel cd en radio luisteren maar heb alleen zwart beeld is dan mijn navi computer kapot of mijn beeldscherm?terwijl de knopjes van de beeldscherm het wel doen,het gaat om een bmw x5 snap er niets van de dvd navi computer lees de cd wel etc dat hoor je,maar mijn scherm blijft zwart zie zelfs niet de nummer van de cd's of radio en of de boordcomputer,als ik in stap moet er altijd bmw verschijnen,op het scherm,maar hij geeft alleen zwart aan,alleen het scherm verlicht van achteren meer doet ie echt neits knoppen werken allemaal van dat ding alleen mijn scherm blijft zwart, HELP HELP wat moet ik doen? groetjes ruben

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

wat doet zo een power booster precies? als deze de spanning ook iets(te ver) verhoogd, dan kan het goed zijn dat je display oid defect is.

desmett
1e Versnelling
Posts: 180
Joined: 24 Jun 2005 15:48
Location: Mechelen, België

Post by desmett »

Vrees ook dat die powerbooster een spanningspiek creeërt en sommige electronica vind dit niet leuk.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

powerbooster is gewoon een starterspack, dus gewoon 12V accu met klemmen. Maar die piek kan idd wel het een en ander overbelast hebben. Maar ik zou eerst eens je zekeringen nalopen, goede kans dat het daar aan ligt.

Topic Author
hamann400pkx5

waar moet ik kijiken heb er helemaal geen verstand van

Post by hamann400pkx5 »

waar moet ik kijken dan?maar als de zekering kapot is dan moet toch dat hele ding het niet meer doen?imoet ik mijn accupoll eraf halen misschien ofzo?heeft iemand hier verstandvan ik word echt gek zo hahaha groetjes ruben

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

Gewoon eerst alle zekeringen controleren( zitten onder je motorkap bij een zwarte doos deksel eraf en daar zitten ze ), werkt het dan nog niet dan zou ik langs de dealer rijden oid. Maar dat de radio en cd het nog doen hoeft niet eens zo vreemd te zijn, dit zal allemaal wel apart afgezekerd zijn.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

dat is vrij normaal dat het apart word gezekerd...
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
hamann400pkx5

Post by hamann400pkx5 »

ok en waar kaqn ik die zekeringen vinden en gebeurt dit weleens vaker is mijn scherm nou kapot?als ik de deur open doet staat er geen bmw maar het scherm verlicht wel

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

Dat je verlichting wel werkt vind ik vaag en dat zou er wel eens op kunnen duiden dat hij wel stuk is maar ik heb even een screenshot van de user manual genomen waar je de zekeringen kan vinden, die moet je eerst allemaal nalopen:

[ external image ]

Ps, ik hoop niet dat je scherm inderdaad stuk is want als ik de dollarprijzen zie van dat scherm word je niet echt vrolijk:

01 ON BOARD MONITOR COVER 1 65526934416 $2,226.42
02 HOUSING, ON-BOARD MONITOR 1 03/2002 65526915518 $658.44

Topic Author
hamann400pkx5

Post by hamann400pkx5 »

ok dan hier kan ik wat mee onder motor kap zitte ndaar ook nog zekeringen?ja het scherm verlicht van achteren heel raar groetjes ruben

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

voor zover ik kan zien zitten daar geen zekeringen maar alleen wat relais en die zullen niet stuk zijn.

Topic Author
hamann400pkx5

Post by hamann400pkx5 »

ik ga morgen ochtend gelijk checken,bedankt tot zover groetjes

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

hmmmm

als hij wel verlicht maar niks laat zien ben ik bang voor je :(
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

ik eigenlijk ook wel, en die prijzen word je nou ook niet echt vrolijk van van een nieuw scherm :-s

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Dit duid op een defect LCD Matrix
Dat is de regelcomp van je scherm
Het scherm zelf klinkt niet perse als defect omdat hij nog oplicht.

Beste wat je kan doen is naar een computer reparatiezaak gaan en daar laten doormeten

Als hij dan indd defect is kijk dan voor een nieuw LCD scherm bij een audio boer en laat die inbouwen

Schermen zijn er al voor 200 euro
Het scherm zal vast en zeker een extra beelduitgang hebben voor uitbrijding (bmw kennende)
Dan via die tulp uitgang doorlussen
Nadeel is dat je wel een defect scherm in de auto behoud maar het is vele malen goedkoper dan nieuw

Succes
There's no place like the carseat...!!!
Locked

Return to “Archief”