BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

multifunctioneel stuur e46 op e36

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

multifunctioneel stuur e46 op e36

Post by Warlord »

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in het bezit van een multifunctioneel e46 sportstuur met knoppen erop zoals hieronder op de foto:

[ external image ]

Nou is dit een stuur voor een e46 maar ben ik in het bezit van en e36 en hierin zit niet het bussysteem wat in de e46 en hoger zit. Daarom ben ik bezig met een interface te bouwen voor het stuur zodat ik alle knoppen gewoon kan gebruiken voor leuke dingen zoals de radio te bedienen en ik kan eventueel ook 1 knop reserveren als startknop. De interface heb ik al gebouwd + getest en dit werkte prima.

Het enigste nadeel wat ik heb ondervonden is dat ik alleen de linkerknoppen aan de praat kreeg. Waarom dit zo is weet ik niet, ik heb namelijk niet het idee dat de rechterkant stuk is dus hier moet ik nog even wat verder onderzoeken.

Verder laat ik het wel horen als hij helemaal werkt. Is er trouwens al eerder iemand geweest die dit heeft omgebouwd met werkende knoppen in een e36?

Groet,

Erik

Topic Author
Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

Ben erachter gekomen dat rechterkant van de cruisecontrol niet via de normale bus werkt als die van de linkerkant. Dat gaat dus een andere oplossing vereisen. To be continued.

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Lijkt me een ingewikkeld project. Suc6 ermee. Hoop dat het lukt..

Topic Author
Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

De multimedia knoppen interfacen is zogezegd best simpel. Daar hoef ik straks alleen een simpele microcontroller voor te programmeren. De cruise control knoppen worden alleen een ander verhaal omdat er zo goed als geen informatie over beschikbaar is.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

lijkt me idd een moeilijk project, maar laat weten hoe het ermee gaat.

wel interesant :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

FER ZX9-R

Post by FER ZX9-R »

benieuwd naar het eindresultaat...

Topic Author
Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

Nou, ik heb op dit moment ook nog een ander project lopen. Een kloon die evengoed of beter is als de misschien voor enkelen bekende zeitronix zt-2 alleen dan de helft goedkoper. Dus op dit moment heeft dat even voorrang gekregen.

Over het stuur ben ik ook al meer te weten gekomen en heb ik ondertussen een sheet weten te bemachtigen hoe de cruisecontrol knoppen ook zijn te interfacen.

Mr. Ash...
2e Versnelling
Posts: 268
Joined: 30 May 2005 23:33
Location: Rotterdam

Post by Mr. Ash... »

nice, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Jeroen_G60/VR6
Neutraal
Posts: 9
Joined: 16 Apr 2007 19:50
Location: Hardenberg
Contact:

Post by Jeroen_G60/VR6 »

Hopelijk lukt het, het ziet er dan zeker strak uit en tevens makkelijk in gebruik.

Topic Author
Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

nogsteeds niet veel tijd ervoor gehad, maar binnenkort maak ik er wel even tijd voor. Ik moet dan alleen nog zien hoe ik m'n radio moet aanpassen daarvoor. Het makkelijkst is om een remote voor de radio aan het stuur te koppelen maar dat heeft de mijne niet :(
Post Reply

Return to “Projecten”