BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankooptips 545i

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ralphaa
Neutraal
Posts: 1
Joined: 31 Oct 2013 19:34

Aankooptips 545i

Post by ralphaa »

Beste,

Ik ben morgen van plan om bij een BMW 545I automaat uit 2004 te gaan kijken.
Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten? Hoorde al iets over olieverbruik?
Iemand nog tips?

Met vriendelijke groet,

Ralph Rouvoet

Zesinlijn
Neutraal
Posts: 4
Joined: 10 Jun 2012 12:37

Re: Aankooptips 545i

Post by Zesinlijn »

Hi,

Ik zou een 545i NOOIT zonder garantie kopen!! Wat is trouwens de km.stand van de auto? mss dat je de link kunt plaatsen?

Nou ja, waar moet je op letten? Dat zijn een hoop dingen.

Schade gehad? Kijk eens of je kleurverschil ziet tussen de verschillende plaatwerken.

Koelvloeistoflekkage tussen de cilinderbanken: daar zit nl een buis die in rubberen O ringen zit
deze ringetjes worden tzt poreus waardoor er een lekkage ontstaat, dure reparatie!

Olielekkages: de vacuümpomp kan gaan lekken (zit een O ring in die hard wordt ), een reparatie is echter niet zo duur;
maar wat wel heel vervelend kan uitpakken is dat als de kleprubbers gaan lekker waardoor de v8 olie gaat zuipen,
ze kunnen er oud mee worden maar ja het hoort niet.

Bij koudstart heel goed luisteren of je geratel hoort...hoor je dat, kan dat een voorbode zijn van de aandrijfkettingen (hoezo onderhoudsvrij...) en de geleiders waarover ze lopen. Deze kunnen beide versleten zijn of hun beste tijd hebben gehad. Vervanging? tja...vul maar in. Sowieso goed luisteren naar bijgeluid, ieder bijgeluid kan een dure reparatie tot gevolg hebben :lol:

Voort de E60/61 kwaal de ophangrubbers van de voor- en achtertrein, allemaal dure grapjes.

De automaat...als die de pijp aan maarten geeft, ben je zo 4000 - 5000 Eurootjes armer en dan praat je over een revisiebak. Alhoewel er een goed adres is in Dortmund die mss wel iets goedkoper zal zijn.

Heb je genoeg geld om het regulier onderhoud te kunnen betalen (dan heb ik het dus niet over bovenstaande zaken)
en ook nog wat centjes over om onvoorziene reparaties te kunnen betalen, kun je een 545i kopen..
tja... maar laat ik ook positief wezen: HEEL VEEL FREUDE AM FAHREN!!! en dat mag best wat kosten.

Maak je je nu al zorgen of je het kunt betalen, gewoon niet doen.

Kortom, wil je toch E60/61 rijden, ZOU ik voor een 530i gaan. Ik had nl. bijna ook een 545i gekocht maar toch van af gezien. Mijn favoriet is de 530i , 231 of 258 PK !

Succes!
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”