BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Chiptuning 116i 2012

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Thomass
Neutraal
Posts: 2
Joined: 20 Aug 2013 11:43
Type Auto: BMW 116i

Chiptuning 116i 2012

Post by Thomass »

Hallo,

Binnenkort vervalt de fabrieksgarantie van mijn BMW 116i. Nu ben ik aan het rond kijken om de auto te laten chiptunen maar het valt mij op dat er alleen maar externe ECU's beschikbaar zijn. Ik heb er niet heel veel verstand van maar lees vaak op internet dat dit minder veilig is voor je auto. Heeft iemand ervaring met chiptunen of een externe ECU bij een F20/F21 model?

Bedankt

Leeuwen999
1e Versnelling
Posts: 54
Joined: 19 Feb 2012 09:59
Type Auto: 118I ( 2015 )

Re: Chiptuning 116i 2012

Post by Leeuwen999 »

Hallo,

Ik heb geen ervaring, maar ben ook wel benieuwd, bij ZIP-tuning kan je volgens mij ook de bestaande ECU laten overschrijven ( de 118 I wel in elk geval ). De externe ECU levert wel iets meer vermogen en ik heb het idee dat je hem er zo weer uit kan halen mocht het niet bevallen ( ik heb dus de 118 I ). Ik zoek eigenlijk zelf een mooiere motorloop ( ik vind de turbo-motor nogal rauw lopen ), vermogen vind ik op zich voldoende
Het is wel een kap geld, vandaar heb ik het nog niet gedaan

Gr Arie
Post Reply

Return to “1 Series”