525TDS gooit koelvloeistof eruit via de dop en loopt warm
Posted: 27 Jun 2014 20:06
Ik heb nu zo'n 6.000 km gereden met revisieblok en het ging eigenlijk goed tot dat ik met de auto op vakantie ging.
Na 1,5 uur rijden (bij een buitentemperatuur van 10graden) had ik ineens geen power meer.
Direct daarna liep de temp.meter het rode in. Meteen op de vluchtstrook gezet en afgesleept.
Nu de auto weer in Nederland is, is de auto al onderzocht maar niemand weet wat het probleem is.
Probleem is dat hij warm loopt bij hoge belasting (bijv langere tijd 4000 toeren rijden op snelweg) en er vervolgens de de koelvloeistof er uit gooit via de dop.
Als ik bij binnendoor rijden hem goed op zijn staart trap loopt ie niet warm maar gooit hij wel zijn koelvloeistof eruit via de dop.
Voor mijn gevoel worden de slangen ook te hard maar volgens de garagist valt het wel mee.
Wat is er allemaal al aan gedaan:
- Voorzien van complete revisiemotor.
- Nieuwe radiateur
- Verder complete ophanging vervangen en geheel overgespoten.
Al met al al veel geld in de TDS gestoken maar wordt nu een beetje ziek van dit probleem.
Wat is er al onderzocht:
- Druktest: geen drukverlies.
- CO test: geen CO
- Visco: slaat in en vin genereert voldoende koeling.
- Circulatie: ruim voldoende (ook bij verhoogt toerental voldoende circulatie via kleine slang vanaf radiateur naar expansievat). Dus waterpomp lijkt me uitgesloten.
- Thermostaat: als Visco ontkoppeld wordt wordt de onderste slang goed heet, die gaat dus open. Bij werkende visco wordt de slang warm maar niet heet.
Garagist heeft geen idee meer waar hij het moet zoeken.
Wie o Wie heeft er nog een idee wat het kan zijn of waar we moeten zoeken???
Na 1,5 uur rijden (bij een buitentemperatuur van 10graden) had ik ineens geen power meer.
Direct daarna liep de temp.meter het rode in. Meteen op de vluchtstrook gezet en afgesleept.
Nu de auto weer in Nederland is, is de auto al onderzocht maar niemand weet wat het probleem is.
Probleem is dat hij warm loopt bij hoge belasting (bijv langere tijd 4000 toeren rijden op snelweg) en er vervolgens de de koelvloeistof er uit gooit via de dop.
Als ik bij binnendoor rijden hem goed op zijn staart trap loopt ie niet warm maar gooit hij wel zijn koelvloeistof eruit via de dop.
Voor mijn gevoel worden de slangen ook te hard maar volgens de garagist valt het wel mee.
Wat is er allemaal al aan gedaan:
- Voorzien van complete revisiemotor.
- Nieuwe radiateur
- Verder complete ophanging vervangen en geheel overgespoten.
Al met al al veel geld in de TDS gestoken maar wordt nu een beetje ziek van dit probleem.
Wat is er al onderzocht:
- Druktest: geen drukverlies.
- CO test: geen CO
- Visco: slaat in en vin genereert voldoende koeling.
- Circulatie: ruim voldoende (ook bij verhoogt toerental voldoende circulatie via kleine slang vanaf radiateur naar expansievat). Dus waterpomp lijkt me uitgesloten.
- Thermostaat: als Visco ontkoppeld wordt wordt de onderste slang goed heet, die gaat dus open. Bij werkende visco wordt de slang warm maar niet heet.
Garagist heeft geen idee meer waar hij het moet zoeken.
Wie o Wie heeft er nog een idee wat het kan zijn of waar we moeten zoeken???