BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

X4(F26)28i (N20 motor) rook onder motorkap en uit uitlaat

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Nielsm
Neutraal
Posts: 1
Joined: 19 Aug 2021 18:14
Type Auto: X4(F26)

X4(F26)28i (N20 motor) rook onder motorkap en uit uitlaat

Post by Nielsm »

Hallo allemaal. Sinds vorig jaar april de trotse eigenaar van onze X4 uit 2015. Sinds de afgelopen vakantie is deze vanonder de motorkap gaan roken en stinkt het binnen af en toe. Sinds een week ofzo ontstaat er ook een behoorlijke rookwolk (ik denk olie, rook blijft in elk geval wel hangen) bij het starten als ie enige tijd (een of twee dagen) heeft stilgestaan. Na een paar minuten is het weer normaal.
Het eerste probleem lijkt na googelen waarschijnlijk het bekende probleem van de N20: een lekke pakking van het kleppendeksel te zijn. Dit klopt wel met waar ik rook zie ontstaan op het uitlaatspruitstuk.
Het tweede probleem lijkt me niet gerelateerd, maar omdat het ongeveer tegelijkertijd is ontstaan lijkt dat dan wel weer logisch. Iemand enig idee waar ik dat zou kunnen zoeken?
Ik hoor het graag als iemand iets weet!
Groeten en bij voorbaat dank!!
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”