BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Automaat blokkeert van M/S naar “D”.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Charles
Neutraal
Posts: 8
Joined: 30 Mar 2013 17:32
Type Auto: 316 E30 - 1985
Location: Goes

Automaat blokkeert van M/S naar “D”.

Post by Charles »

Beste mensen,

De automaat van mijn 525i LCI van 2007 heeft kuren. Als ik me niet vergis is het een 6HP19 bak, maar dit weet ik niet zeker. Als ik de vernellingsknuppel vanuit “D” naar de “M/S” duw gaat dit prima. Als ik hem vanuit “M/S” weer terug naar “D” wil duwen, dan gaat dit niet. Blokkeert gewoon. Terug naar “D” gaat slechts met grof geweld, het is 1 keer voorgekomen maar sindsdien durf ik “M/S” niet meer te gebruiken. Nou gebruik ik “M/S” nooit dus een ramp is het ook weer niet.
Is iemand bekend met dit probleem? Goede raad is welkom. Ik wil de bak laten spoelen bij ZF in Delft. Hiervoor moet de bak in alle versnellingen heen en weer worden geschakeld. Dan heb ik een probleem. Of kan tijdens deze spoeling “M/S” overgeslagen worden? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat reparatie een prijzige grap is en aangezien ik deze “M/S” stand toch nooit gebruik vind ik dit zonde van het geld.


Bij voorbaat mijn dank.

Charles

Topic Author
Charles
Neutraal
Posts: 8
Joined: 30 Mar 2013 17:32
Type Auto: 316 E30 - 1985
Location: Goes

Re: Automaat blokkeert van M/S naar “D”.

Post by Charles »

Nog even een aanvulling:

Ik stond voor een open brug en had de motor uit gezet. Toen wilde hij niet meer starten en ik kreeg de pook niet meer naar “D”.
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”