BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Benzine toevoer probleem?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Deleted User 13402

Benzine toevoer probleem?

Post by Deleted User 13402 »

Hallo iedereen, mijn zus heeft een BMW 1 serie (BMW 1 Hatchback (E81) 116 i Volgens autodoc)
Deze auto wilt soms niet starten of slaat na een paar seconden weer af. Mijn zus stuurde mij een filmpje van de toerenteller en ik gaf al meteen aan lijkt op geen benzine.. Hij start even met wat er nog in de leidingen zit en valt dan uit.

Ze heeft de auto naar een BMW garage gebracht en die kon niks vinden (hij deed het daar dus gewoon telkens) ze hebben van alles gecheckt zoals timing van de motor etc dus koste ook wat (voor niks) want alles klopt gewoon. Ze moest maar terugkomen als de ECU een fout zou geven.. Nou deze auto weet dus echt niet of er wel stroom op de pomp staat ja of nee.

Uiteindelijk maar gezegd van zet hem maar bij mij neer, ik trek de achterbank eruit en kijk of er stroom op de brandstofpomp staat als hij uitvalt. Gisteravond viel hij dus eindelijk uit bij mij met starten, en inderdaad geen stroom op de pomp. Volgens internet/youtube zou het brandstofpomp relais naast de achterbank moeten zitten is dus niet het geval! Als ik kijk waar de wit/blauwe draad heen gaat dan is dat naar voren.

Vandaag gebeld met die garage (meerdere dealers) en niemand kan mij zeggen waar die zit. Uiteindelijk kreeg ik te horen ja bij de paravanplaat in de hoek daar zit die in. Nou al die dingen weggehaald en inderdaad 2 relais gevonden maar die zijn niet van de pomp. Als ik die eruit trek terwijl de motor loopt valt die direct uit en krijg je allemaal rare fouten. Trek je de stekker van de pomp af dan duurt het even voordat die uitvalt.

Nu had ik een video gevonden (URL even kwijt nu) van een ander type BMW waarbij het relais schijnbaar in de zekeringkast zit verwerkt je moet hem dus uitbouwen en open maken. Het lijkt erop dat het bij deze auto helaas ook zo is :( maar ik wil niet weer dingen weghalen voor niks. Kan iemand mij aangeven waar die nou precies zit of eventueel een schema van de bedrading van de pomp en de zekeringkast?

Topic Author
Deleted User 13402

Re: Benzine toevoer probleem?

Post by Deleted User 13402 »

URL gevonden -> https://www.youtube.com/watch?v=kHw0DqFYmF8

Zie nu ook dat iemand vraagt: Is this the same with 116i ? Also what year is this car?

En antwoord is: Hi there, the 116i is the same, except the fuse board is slightly different. We actually got a unit out of a 116i to try, but it was not quite compatible. I don't remember the exact year of this car but would think it would be around 2004. I'll try and look it up in the records if I remember on Monday.

Topic Author
Deleted User 13402

Re: Benzine toevoer probleem?

Post by Deleted User 13402 »

Niet echt een druk bezocht forum lijkt het? Probleem lijkt opgelost, heb een zekeringkast uit een 118 gehaald en het relais overgezet (solderen) en auto lijkt nu goed.
Post Reply

Return to “1 Series”