BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 730D met motorproblemen

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
SanderT
Neutraal
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2024 10:26
Type Auto: 730D

Bmw 730D met motorproblemen

Post by SanderT »

Beste Bmw Forum gebruikers,

Ik heb in Duitsland een hele mooie luxe bmw F01 730D uit 2009 met 196.000 op de teller gekocht.
In de advertentie stond motorproblemen.
De verkoper melde dat hij er niet naar heeft laten kijken en op een later moment meld hij reparatie te duur. Kortom lijkt niet helemaal eerlijk. Gezien de prijs toch de gok genomen.


De verkoper meld dat er olie uit was en dat hij de auto meteen stil heeft gezet en af heeft laten slepen.

Als ik de auto start, start hij wat moeizaam en zwaar maar loopt dan prachtig zoals hij hoort te lopen. Zover ik kan inschatten loopt hij op 6 cilinders en geen probleem. Als ik een beetje gas geven naar 2000 toeren hoor je hem tikken. Niet heel erg maar wel een geluid die niet hoort. NIet echt een distributieketting geluid als ik moet inschatten
Uit de uitlaat komt geen rook of vreemde geur.
Onder de kofferbak mat lijkt vieze olie te liggen, net of er onderdelen zijn losgehaald en daar tijdelijk geplaatst bij onderzoek naar het probleem.

Ik heb mijn Autel computer aan de auto gehangen en krijg de volgende foutmeldingen:
* P046C : Circuit sensor A Egr buiten grenswaarden/incorrecte werking
*P14A3 : verder geen uitleg maar via google: Faulty Boost Pressure Sensor
Boost Pressure Sensor harness is open or shorted
Boost Pressure Sensor circuit poor electrical connection


Ik heb de volgende gedachtes:

*Swirl flaps afgebroken en in een cilinder terecht gekomen?
*Distributieketting maar kan het missen van olie dan niet verklaren
*Oliepomp problemen
*Kennis gaf nog aan lekkende verstuiver en daardoor verbrande zuiger. Maar dan zou hij stationair ook herrie moeten maken.
* lager probleem, en hoe meer ik lees hoe meer ik vermoed dat dit het probleem is.

Mijn ervaring met lokale garages zijn niet heel goed bij specifieke problemen.
Ik ga de auto vrijdag invoeren en wil de auto dan bij een specialist neerzetten die heel veel ervaring heeft met het N57 blok. Eerst een Analyse en dan de reparatie.
Wie raden jullie aan?

Ik had zelf molenaar in Heerhugowaard in mijn hoofd maar die is dicht.
Wiebrand van Abeelen heb ik gemaild en gebeld maar neemt niet op
Ik zie ook Procar in Zwolle


Graag jullie advies!
Mag ook iemand zijn die geen bedrijf heeft maar wel iemand die het N57 blok door en door kent en goede adviezen kan geven!

Voorkeur Noordholland maar voor een goed bedrijf wil ik ook een stukje verder rijden.


Groet,

Sander
Post Reply

Return to “Kennisbank”