BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Sony onthult Playstation 3

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply
User avatar

Topic Author
Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Posts: 1460
Joined: 08 May 2005 19:11
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
Location: USER_TABLE
Age: 46

Sony onthult Playstation 3

Post by Mickroz »

Sony heeft vandaag een prototype van zijn toekomstige PlayStation 3 gameconsole gedemonstreerd tijdens een persconferentie voorafgaand aan de E3-gamebeurs. Naast de naam PlayStation 3 bevestigde Sony tevens dat de officiële productlancering in het voorjaar van 2006 zou plaatsvinden. Dat is maanden later dan concurrent Xbox 360, die volgens Microsoft nog dit jaar met kerst in de winkelschappen zou liggen. De eerste productfoto's tonen een console die zowel liggend als staand gebruikt kan worden en in de kleuren zilver, wit, of zwart leverbaar zou zijn. Een prijs voor de console is nog niet bekend, wel zijn de technische specificaties van de PlayStation 3 vrijgegeven.

[ external image ]

De PlayStation 3 zal gebruikmaken van Blu-ray-schijfjes en compatibel zijn met alle vorige PlayStation-generaties. Aanwezig zijn openingen voor geheugenkaartjes in de smaken Memory Stick Standard/Duo/Pro, SD en CompactFlash (I en II). Ook is er plaats voor een verwijderbare 2,5" harddisk, maar nog niet bekend is of een dergelijke schijf standaard wordt bijgeleverd. Sony claimt dat de met een Cell-processor voorziene console een totale rekenkracht van 2 teraflops aan floating point-berekeningen in huis heeft.

De aanwezige Cell-processor werkt op 3,2GHz en is volgens Sony goed voor een totaal van 218 gigaflops aan floating point-berekeningen. Als systeemgeheugen is 256MB 3,2GHz XDR aanwezig, beschikkend over een bandbreedte van 25,6GB/s. De op nVidia-technologie gebaseerde RSX 'Reality Synthesizer' grafische processoreenheid werkt op 550MHz, sterk genoeg voor een totaal van 1,8 teraflops aan floating point-berekeningen en is uitgerust met 256MB GDDR3 700MHz aan videogeheugen (22,4GB/s bandbreedte). De RSX-GPU is in staat HD-beeldkwaliteit met 1080p over twee kanalen te leveren en beschikt onder meer over meervoudig programmeerbare parallelle floating point shader pipelines en 128bits pixelprecisie. De grafische chip is met 300 miljoen transistors aan boord de grootste commercieel verkrijgbare chip ter wereld. Hij wordt gefabriceerd op een 90nm-procédé, bezit acht lagen en zou krachtiger zijn dan twee GeForce 6800 Ultra-kaarten.

Zoals gezegd kan de PlayStation 3 twee HD-beeldschermen tegelijk aansturen; door deze naast elkaar te plaatsen kan een cinemascopisch brede voorstelling in de huiskamer worden bereikt met een beeldverhouding van 32:9. Andere multimediafeatures zijn videoconferencing, internettoegang, digitale-fotoviewer, en digitale audio- en videoweergave. Audio-ondersteuning is aanwezig in de smaken Dolby 5.1, DTS, LCPCM, en andere (verwerking door Cell-processor).

[ external image ]

Standaard kunnen via Bluetooth tot zeven draadloze controllers worden aangesloten op de PlayStation 3. Volledig opgeladen zouden deze controllers tot bijna 24 uur gebruikt kunnen worden. Overige aansluit- en verbindingsmogelijkheden zijn aanwezig in de vorm van USB 2.0 (vier stuks aan de voorkant, twee aan de achterkant), WiFi IEEE 802.11 b/g voor verbinding met een PSP en afstandbediening of controller, en Ethernet (3x).

[ external image ][ external image ]

bron: tweakers.net

---------------------------------------------------------------------------------

hij ziet er wel heel vet uit!!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

ziet er vet uit :mrgreen:

JanMacFreak

Post by JanMacFreak »

Ziet er erg mooi uit ja.

Vind alleen dat ze de joystick niet moeten veranderen..

Hier zijn we nu aan gewend...

john

Post by john »

GAAF!
...
...
...
...
(zit nu heel neerkijkend naar mijn ps2 te kijken)

bmwpiet
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 09 May 2005 21:43
Location: zuid-holland

Post by bmwpiet »

ziet er goed uit als die uitkomt gauw weer in de auto bouwen :lol: :ok:
greetz bmwpiet

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

teraflop,gigaflop.. ik hoop voor sony dat het geen flop word. Gaat naar mijn mening toch teveel op een gamerspc lijken.

Ben wel benieuwd hoe de spellen eruit gaan zien. :D

wim325i e36

Post by wim325i e36 »

als de prijs rond de 200-300 ligt word er ook eentje van mij....

maar ja, dat zal wel niet, aan de specs te horen..

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

ik ben meer een X-BOX man :oops:

john

Post by john »

wim325i e36 wrote:als de prijs rond de 200-300 ligt word er ook eentje van mij....

maar ja, dat zal wel niet, aan de specs te horen..
denk dat je eerder rond de 1000 euro moet gaan verwachten.
maar zal zekr geen flop worden playstation is altijd populair geweest en zal nog wel voorlopig blijven ook.

ik heb eigenlijk nog nooit op een XBOX gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen :mrgreen: vind wel een groot machine is niet iets wat je zo even in je dashbord kasje bouwt :mrgreen:
Post Reply

Return to “Off-Topic”