BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motorophanging 316i E36

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
gyarnoc
Neutraal
Posts: 11
Joined: 27 Apr 2008 15:49
Location: Eindhoven

Motorophanging 316i E36

Post by gyarnoc »

Hoi,


ik heb een paar weken terug een BMW 316i Coupé uit 1995 gekocht (eerste auto), met ~100 dkm. Hij rijdt prima en alles werkt, maar ik heb vandaag wel iets opgemerkt wat me zorgen baart.

Als complete leek op autotechnisch gebied keek ik eens onder de motorkap, en toen zag ik dat de motor scheef op de ophanging ligt. Het is ongeveer een cm of 5 verschoven naar rechts (gezien van buiten de auto als je in de motor kijkt). Er zit volgens mij ook geen bout in, of in ieder geval geen hele.

Ik weet niet 100% zeker of het de motorophanging is. Het betreft iig een bevestigingsstuk ter hoogte van de as van de voorwielen waar een stuk rubber in zit. Het gedeelte dat aan de motor zit ligt daar dus niet netjes bovenop. Dit had ik overigens al eerder opgemerkt, maar ik had er toen niet bij stilgestaan.

Ik neem aan dat dit iets is dat gerepareerd moet worden. Hebben jullie enig idee wat de kosten hiervan zouden kunnen zijn, en wat de ernst van de situatie is? Ik heb er al redelijk wat mee gereden, maar nu heb ik het idee dat het blok er ieder moment onderuit kan vallen.


Alvast bedankt!

ronald 2002
2e Versnelling
Posts: 313
Joined: 17 Oct 2007 07:44
Location: walcheren zld
Age: 56

Post by ronald 2002 »

een foto maakt veel duidelijk.
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Post by Mikey »

idd een beetje lastig om te zeggen hoe en wat ongeveer zonder foto.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
gyarnoc
Neutraal
Posts: 11
Joined: 27 Apr 2008 15:49
Location: Eindhoven

Post by gyarnoc »

Hoi,

ik ben er even mee naar de garage geweest, en het is inderdaad een kapotte motorsteun. Er is een stuk afgebroken. De andere steunen waren nog wel goed.

Het onderdeel kost ongeveer 50 euro, en het is een uurtje werk. Dat is wellicht voor andere mensen ook handig om te weten.

Topic Author
gyarnoc
Neutraal
Posts: 11
Joined: 27 Apr 2008 15:49
Location: Eindhoven

Post by gyarnoc »

Nog een ander vraagje,

weet iemand of de motor in dit type auto een distributieriem of een distributie ketting heeft?
Het is dus een 316i Coupé uit 1995.

ronald 2002
2e Versnelling
Posts: 313
Joined: 17 Oct 2007 07:44
Location: walcheren zld
Age: 56

Post by ronald 2002 »

vanaf 10/93 heeft de wagen een ketting.

maar ook nu weer 1 foto en we weten het zeker.

ps een motorsteun gaat niet zomaar stuk.
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Topic Author
gyarnoc
Neutraal
Posts: 11
Joined: 27 Apr 2008 15:49
Location: Eindhoven

Post by gyarnoc »

Hier is nog een foto van de motorsteun. Het is niet heel duidelijk, maar het is wel te zien dat er een stuk vanaf is.

[ external image ]

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Post by 325i »

Nog nooit meegemaakt bij een BMW :shock:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Hmmm zou ik toch nog maar eens goed naar de auto laten kijken......een motorsteun breek t niet zomaar af.
Gevalletje afgetrapt hok?
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
gyarnoc
Neutraal
Posts: 11
Joined: 27 Apr 2008 15:49
Location: Eindhoven

Post by gyarnoc »

Hoi,

ik laat sowieso alle andere motorsteunen goed nakijken en vervangen als dat nodig is. De rest van de auto is overigens helemaal in orde, helemaal niks op aan te merken.

Ik denk dat de vorige eigenaar er een aanrijding oid mee heeft gehad, want de auto trok flink naar rechts bij de proefrit, dat is al netjes gerepareerd. Maar omdat de motorsteun aan de rechterkant stuk is zou je denken dat de wagen misschien (heel) hard op een stoeprand ofzo is gereden.

Alex e36
Neutraal
Posts: 38
Joined: 07 Jan 2008 23:12
Location: Werkendam

Post by Alex e36 »

Aanrijding zal kunnen, stoeprand denk ik zo van niet omdat je aandrijving over de achteras ga en niet over een vooras wat de stoot wel door zal geven aan de motor.
Locked

Return to “Archief”