BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Electrisch verstelbare achterstoelen!

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
750il-e32
Neutraal
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2008 10:36
Location: Nijmgen

Electrisch verstelbare achterstoelen!

Post by 750il-e32 »

Goeien dag dan!!

Heb even een vraagje voor de mensen met een E32 7-serie of met de kennis erover...

Mijn achterstoelen zijn electrisch te verstellen, maar nou was ik zondag met 3 maten aant toeren in mun 7e, en mijn maten zaten dus de heletijd de achterstoelen te verstellen.
Maar na een keer of 20x verstellen, begon het onder mijn rechter achterstoel te knetteren en te roken... Wat was er nou gebeurt, de sleede van de stoel die op en neer gaat was tegen de + van de accu, die onder die stoel zit gekomen..

Er zat al een stukje foam op die sleede geplakt ( orgineel weet ik niet ) en die was afgesleten, en had daarom contact gemaakt!
Is het nu een kwestie van een nieuw stukje foam erop en klaar of kan ik beter een andere oplossing bedenken??

Greetzzz patje!!

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Post by 325i »

Denk idd wel dat het met de foam vernieuwen goed nalopen of er nergens blote kabel lopen dat het dan wel goed is.
Ik neem aan dat je zekering nu ook de geest heeft gegeven dus die zal ook wel vervangen moeten worden :wink:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Lekkere maten heb je :wink: Na 3 keer verstellen had ik toch echt gezegd ga nou maar lopen als je niet stil kan zitten.......
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Icewind
Neutraal
Posts: 45
Joined: 30 Mar 2008 17:11
Type Auto: BMW E39 523i
Location: Tilburg
Age: 66
Contact:

Post by Icewind »

Tja, of gooi ze in de achterbak, groot zat :lol:

Pintje derbij en gaan met die banaan 8)
Don´t live in the past or there will be no future, don´t live in the furure or you´ll have no today.
[ external image ]
BMW e39 523i Executive Biaritzblau

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Re: Electrisch verstelbare achterstoelen!

Post by Apae01 »

Je hebt geluk gehad dat er geen brand ontstond...

Ga eens bij jezelf na, waar je je het rustigste bij voelt: een nieuw lapmiddel, of de kabels zodanig omleggen dat doorslijten niet meer mogelijk is. Ik heb al een auto door brand verloren, en kan je verzekeren dat dat niet fijn is, zelfs niet met een goede verzekering.

Dus, of het nu origineel is of niet, ik zou de kabel repareren, en zodanig verleggen dat hij niet meer tegen het stoelframe aan schuurt. Als de isolatie van de kabel zelf doorgesleten is, dan de kabel ook vernieuwen, of minimaal een stuk goede kwaliteit, dikke, krimpkous er overheen zetten.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 38

Re: Electrisch verstelbare achterstoelen!

Post by Mikey »

ik zou idd wel zorgen dat het niet meer kan voorkomen, dus kabel ff anders proberen te leggen...

verder die maten die knokken breken zodat ze de electrische bediening van de stoelen niet meer kunnen bedienen :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

amit
1e Versnelling
Posts: 145
Joined: 24 Jan 2008 12:07
Location: den haag

Re: Electrisch verstelbare achterstoelen!

Post by amit »

ik zou die knopjes eruit rukken
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.

Robinadriaensen
1e Versnelling
Posts: 85
Joined: 16 Nov 2005 15:35
Location: Zundert
Contact:

Re: Electrisch verstelbare achterstoelen!

Post by Robinadriaensen »

kunje geen foto posten van de situatie.
bij zitten om de accupolen palstic kapjes zodat daar nooit al iets tegenaan kan komen.

misschien kun je zoiets ook proberen. beter een dag prullen dan een jaar balen
Groeten Robin

[ external image ]

Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro
Locked

Return to “Archief”