BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Upgrade naar alarm klasse IV of V

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Loki
Neutraal
Posts: 7
Joined: 07 Feb 2010 16:24
Type Auto: nu nog Lexus IS250

Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by Loki »

Weet iemand of de standaard alarmklasse 3 te upgraden is naar 4 of 5?

Ik wil een 2007 535d importeren bij onze oosterburen, maar de alarminstallatie is een klasse 3.
Dat kan ik wel verzekeren, maar het is stukken goedkoper met een 4 of 5 erin.

Uiteraard moet ik even afwegen of de kosten hiervan opwegen tegen de hogere kosten van de premie, maar het is wel handig te weten of het kan.

Bedankt!

Mark 316i
1e Versnelling
Posts: 165
Joined: 17 Feb 2009 20:04
Type Auto: E46 316i
Location: Nijmegen

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by Mark 316i »

Ik zou het gewoon even bij een dealer checken. Succes!
Proleet voor je het weet

sebasel
2e Versnelling
Posts: 345
Joined: 01 Jan 1970 01:00
Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Location: N-Holland
Age: 50
Contact:

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by sebasel »

alles kan een kost wat meer dan het andere

als je wat weet meld het hier even is misschien handig voor andere ook ;)

Topic Author
Loki
Neutraal
Posts: 7
Joined: 07 Feb 2010 16:24
Type Auto: nu nog Lexus IS250

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by Loki »

sebasel wrote:alles kan een kost wat meer dan het andere

als je wat weet meld het hier even is misschien handig voor andere ook ;)
Inmiddels is de auto in mijn bezit. BMW Van Poelgeest in Amstelveen bouwt een klasse IV in voor €1280,- incl. BTW + 1e jaar abonnement.

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by nicolay »

En is die 1280 terug te verdienen door de lagere premie?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
Loki
Neutraal
Posts: 7
Joined: 07 Feb 2010 16:24
Type Auto: nu nog Lexus IS250

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by Loki »

nicolay wrote:En is die 1280 terug te verdienen door de lagere premie?
De, de premie scheelt RUIM €100,- per maand (WA-Casco).
Na iets meer dan een jaar heb je het terugverdiend.

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by nicolay »

Weer wat geleerd, verbazingwekkend veel. Slimme zet dan natuurlijk.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

sebasel
2e Versnelling
Posts: 345
Joined: 01 Jan 1970 01:00
Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Location: N-Holland
Age: 50
Contact:

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by sebasel »

ik betaal maar 62 euro p.maand zal dus niet zo veel gaan schelen
allrisk nieuwwaarde 67.000

Topic Author
Loki
Neutraal
Posts: 7
Joined: 07 Feb 2010 16:24
Type Auto: nu nog Lexus IS250

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by Loki »

sebasel wrote:ik betaal maar 62 euro p.maand zal dus niet zo veel gaan schelen
allrisk nieuwwaarde 67.000
Nee, maar de auto die ik heb gekocht gaat grif over de 100K, dus dan nemen de verzekeraars gewoon niet meer met minder genoegen.

koosdhr
Neutraal
Posts: 2
Joined: 05 Aug 2010 20:49
Type Auto: 530XD Touring (E61) '07
Location: Utrecht
Age: 63

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by koosdhr »

Ik heb het vorige week laten doen. Door de dealer en dat kostte 1225 Euro. Ik heb ook nog overwogen om het door een ander bedrijf te laten doen, die lui adverteren nogal via internet en ze komen naar je toe om het te doen. Was wel iets goedkoper (830 Euro), maar hun abonnement was weer wat duurder. En je hoort ook wel eens van problemen met alarminstallaties van derde partijen. Dus ik ben maar voor zekerheid gegaan. Scheelt mij ook zoveel in de premie dat ik het er met twee jaar uit heb (niet in een jaar, ik heb aardig wat schadevrije jaren en daardoor wordt het verschil wat kleiner).

PaulTheHero
Neutraal
Posts: 40
Joined: 02 Nov 2007 22:29
Type Auto: 545i e60 m-sport
Location: Brabant

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by PaulTheHero »

Ik heb een 100k nieuwwaarde 12/04 e60 545i gekocht. Deze zomer aangeschaft.
Niks gehoord of gelezen over alarm installatie. Ik neem aan dat er standaard een klasse 3 in zit ?
Of komt het omdat hij ouder is dan jou 2007 535d ? Dat de verzekering er niet moelijk over doet.
Mag ik vragen wat jou premie dan is? Want ik betaal niks meer dan mijn 1999 328i all-risk. Praat over 900/1000 euro per jaar. Eigen risico van 200 euro.

groetz paul.
Driving a bmw makes you smile everyday!
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.

135tje
Neutraal
Posts: 1
Joined: 18 Oct 2010 20:23
Type Auto: BMW 135

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by 135tje »

Beste mensen,

Ik heb een 135 en mijn vorige is al een keer gestolen. Er zit al een klasse 3 alarm in en wil deze dus ook graag upgraden. Nuheb ik gelezen dat klasse 4 systeem niet zoveel zin heeft. Ik las dat je beter klasse 5 dan klasse 4 kan hebben en qua prijs niet veel scheelt. Heeft iemand hier een goedkoop adres voor? Mijn BMWtje 135 heeft al genoeg gekost en beetje beveiliging kan er nog niet vanaf:)

Groeten, JP

Big_Mac_Mark
Neutraal
Posts: 11
Joined: 10 Jan 2008 15:16
Type Auto: E36 320 Cabriolet

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by Big_Mac_Mark »

Nou heb ik ook een vraag;

ik heb een klasse 3 alarm, maar was bij aankoop maar 1 handset bij (scm goedgekerud origineel BMW) zijn die handsets (en event. sleutels) bij de dealer bij te bestellen, en zo ja, wat is dan de (geschatte) financiele schade?

Alvast bedankt!
1998 E36 Sports Exec Cabriolet
1999 Honda CBR 900 RR Fireblade

BMW 535d
Neutraal
Posts: 1
Joined: 28 Nov 2011 20:07
Type Auto: 535d

Re: Upgrade naar alarm klasse IV of V

Post by BMW 535d »

Loki wrote:Weet iemand of de standaard alarmklasse 3 te upgraden is naar 4 of 5?

Ik wil een 2007 535d importeren bij onze oosterburen, maar de alarminstallatie is een klasse 3.
Dat kan ik wel verzekeren, maar het is stukken goedkoper met een 4 of 5 erin.

Uiteraard moet ik even afwegen of de kosten hiervan opwegen tegen de hogere kosten van de premie, maar het is wel handig te weten of het kan.

Bedankt!
He Loki,

Ik zag je post op dit forum. Vroeg me af hoe je dit hebt opgelost want ik heb/koop zelf ook een BMW 535d en mijn verzekering eist ook een klasse 4 alarm. Dit scheelt zeer fors in premie!!!!!!! Alleen zit ik met het probleem dat er dus verschillende aanbieders zijn op dit gebied en ik door de bomen het bos niet meer zie. ik heb deze auto goedkoop kunnen krijgen, want hij had schade en dat heb ik zelf gerepareerd (pa heeft schadebedrijf :D ).

Ik heb zelf wat rond gesnort en kwam het een en ander tegen, alleen bleeft bij de volgende partij hangen....

Ken jij het bedrijf http://www.klassealarm.nl ? Is onderdeel van Fleetaccess, ze hebben aardige aanbieding voor een klasse 4 alarm. Alleen nu twijfel ik of ik klasse 4 of 5 moet nemen. Alleen 1 probleem, mijn auto heeft vanaf de fabriek geen klasse 3!!!! Nieuwwaarde auto > 100.000 euro???? Hoe kan het zo zijn, iemand een verklaring?! Schandig die BMW. Bij BMW ga ik helemaal nooit meer te raden, want ik had geinformeerd 1600 euries alleen een klasse 3 alarm, ik noem dit schandlig!

Maar goed , om een lang verhaal kort te maken, wie kent Fleetaccess of Klassealarm.nl? Graag ervaringen!

HIer stond de aanbieding: http://www.klassealarm.nl/klasse-4-alarm.html

:ja:

Owja mochten andere mensen andere tips/ervaringe hebben hoor ik dat graag!! Mijn BMW komt volgende maand op kenteken....
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”