Hallo allemaal,
Ben sinds paar maanden in het bezit van een BMW 320D (E46) 150 PK. (2003) Hij heeft nu 233350 km gelopen. Heb gebeld met ATM-Chiptuning gebeld en die heeft mij verteld dat hij hem zo zou chippen dat de turbo niet overbelast werd en dergelijke. Is dat mogelijk of raden jullie dit af om te doen? Want wat sneller zou wel fijn zijn eigenlijk. (Mij werd verteld dat hij er zoiezo 175 PK uit kon krijgen incl. behouden van de turbo volgens hem.)
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Teun
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Chiptunen na 200.000 km?
Moderator: Moderator Team
Re: Chiptunen na 200.000 km?
Even een kickje, omdat ik met hetzelfde dilemma zit.
Rijd een 318D touring uit 2006 met 230k km op de klok. Ben benieuwd wat jullie mening is over het al dan niet chippen. Vermogen zou toenemen van 122 naar 163 pk.
Graag jullie mening in deze.
Rijd een 318D touring uit 2006 met 230k km op de klok. Ben benieuwd wat jullie mening is over het al dan niet chippen. Vermogen zou toenemen van 122 naar 163 pk.
Graag jullie mening in deze.
Re: Chiptunen na 200.000 km?
moet wel lukken maar is niet echt een aanrader als je al zoveel km hebt gelopen,
risico bestaat dat je koppaking degeest zal geven waardoor er ollie bij je koelwater komt en omgekeert ,
ik kan ernaast zitten ook maar dit is mijn mening hierover
risico bestaat dat je koppaking degeest zal geven waardoor er ollie bij je koelwater komt en omgekeert ,
ik kan ernaast zitten ook maar dit is mijn mening hierover
wie niet sterk is moet snel zijn.
Re: Chiptunen na 200.000 km?
Hallo beste BMW vrienden,
de koppakking zal het probleem echt niet zijn, dan zou die altijd moeten doorslaan, en dat gebeurt niet.
Tunen zou best gaan, maar waarom zou je dit nu nog gaan doen.
De wetten worden enkel nog maar strenger, zie dat het punten rijbewijs gaat komen, dan is het geen rijbewijs meer maar een vergunning, iedereen krijgt dan een aantal punten, zijn die verkeken, dan mag je in sommige gevallen zelfs al een anderhalf jaar lang geen auto meer rijden.
Ik zou denk ik wijs besluiten om het maar niet meer te doen, het is beter voor je portemonee, en je roze documentje!
Nu zijn er soms kerels bij die het totale vermogen gaan gebruiken, en flink door kachelen, de boetes worden ook elk jaar flink hoger, en wie weet waar het allemaal naar toe gaat.
maar men is zelf de baas over zijn eigen auto, en ook verantwoordelijk voor zich zelf.
is het dan de moeite waard om er een aantal honderden euries aan uit te geven voor die 25 paarden winst?
dan zou ik even wachten tot ik een andere auto zou kopen, dan kocht ik direct iets zwaarders, maar het heeft allemaal zijn nadelen.
Succes, met de keuze.
met vriendelijke groet,
Ad
de koppakking zal het probleem echt niet zijn, dan zou die altijd moeten doorslaan, en dat gebeurt niet.
Tunen zou best gaan, maar waarom zou je dit nu nog gaan doen.
De wetten worden enkel nog maar strenger, zie dat het punten rijbewijs gaat komen, dan is het geen rijbewijs meer maar een vergunning, iedereen krijgt dan een aantal punten, zijn die verkeken, dan mag je in sommige gevallen zelfs al een anderhalf jaar lang geen auto meer rijden.
Ik zou denk ik wijs besluiten om het maar niet meer te doen, het is beter voor je portemonee, en je roze documentje!
Nu zijn er soms kerels bij die het totale vermogen gaan gebruiken, en flink door kachelen, de boetes worden ook elk jaar flink hoger, en wie weet waar het allemaal naar toe gaat.
maar men is zelf de baas over zijn eigen auto, en ook verantwoordelijk voor zich zelf.
is het dan de moeite waard om er een aantal honderden euries aan uit te geven voor die 25 paarden winst?
dan zou ik even wachten tot ik een andere auto zou kopen, dan kocht ik direct iets zwaarders, maar het heeft allemaal zijn nadelen.
Succes, met de keuze.
met vriendelijke groet,
Ad
Re: Chiptunen na 200.000 km?
Zelf zou ik het niet doen met die kilometerstand.
Vaak word er een garantie gegeven van een bepaald aantal kilometers en daar val jij al denk ik buiten.
De turbo zal sneller op zijn, dat is zeker.
Vaak word er een garantie gegeven van een bepaald aantal kilometers en daar val jij al denk ik buiten.
De turbo zal sneller op zijn, dat is zeker.
Re: Chiptunen na 200.000 km?
Hallo,
Ik heb een 523i e39 uit 98 met 235.000km.
Is gechipt en rijd hardstikke goed, motor lijkt wel lekkerder te lopen en heeft er totaaal geen problemen mee.
Ik heb een 523i e39 uit 98 met 235.000km.
Is gechipt en rijd hardstikke goed, motor lijkt wel lekkerder te lopen en heeft er totaaal geen problemen mee.
Re: Chiptunen na 200.000 km?
Kijk gewoon de auto eens aan. Sommige auto's sturen wij al weg met 80.000 km op de teller vanwege achterstallig onderhoudt maar een auto die goed onderhouden is kan ook prima na 200.000 km nog gechipped worden, ligt er gewoon echt maar aan.
En houd in je achterhoofd dat als een turbo de geest geeft nadat je hem gechipped heb, deze toch wel kapot gegaan zou zijn, wellicht alleen een 1000 km later,
Gr
Martin
En houd in je achterhoofd dat als een turbo de geest geeft nadat je hem gechipped heb, deze toch wel kapot gegaan zou zijn, wellicht alleen een 1000 km later,
Gr
Martin
Er klinkt niks mooiers als een goed getunede
6 cilinder lijn motor van BMW
6 cilinder lijn motor van BMW
-
- 1e Versnelling
- Posts: 81
- Joined: 26 Oct 2008 14:39
- Type Auto: e34, 530i en e39 523i
- Location: lichtenvoorde
Re: Chiptunen na 200.000 km?
Hoi, een beetje late reactie nog, ik weet niet of het nu nog iets toevoegt, maar toch...
mijn ervaring is, ik heb een 525tds (e34) laten chip tunen, machtig mooi, maar... enorme hoeveelheid roet kwam er uit de uitlaat. Dat was normaal, zeiden ze mij. Motorblok en uitlaat zou zo helemaal schoon geblazen worden. Op den duur zou het minder moeten worden. Lang verhaal kort... 1 jaar later kon de auto naar de sloop, reparatie automaat en of motorblok was een vermogen. Mijn gevoel zegt dat het aan het chippen heeft gelegen. Mijn advies : Ik vind het voor het rijplezier zeker waard, maar doe het bij een erkend bedrijf! Betaal een par euro meer, maar dan heb je ook meer zekerheid.
suc6
mijn ervaring is, ik heb een 525tds (e34) laten chip tunen, machtig mooi, maar... enorme hoeveelheid roet kwam er uit de uitlaat. Dat was normaal, zeiden ze mij. Motorblok en uitlaat zou zo helemaal schoon geblazen worden. Op den duur zou het minder moeten worden. Lang verhaal kort... 1 jaar later kon de auto naar de sloop, reparatie automaat en of motorblok was een vermogen. Mijn gevoel zegt dat het aan het chippen heeft gelegen. Mijn advies : Ik vind het voor het rijplezier zeker waard, maar doe het bij een erkend bedrijf! Betaal een par euro meer, maar dan heb je ook meer zekerheid.
suc6