BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wat is de besparing met het start-stop systeem?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ad116i
Neutraal
Posts: 17
Joined: 04 Nov 2011 21:41
Type Auto: bmw 116i

Wat is de besparing met het start-stop systeem?

Post by ad116i »

Geachte forumleden,

Ik heb sinds enkele weken mijn BMW 116i voorzien van start-stop systeem.
Toch vraag ik mij af wat de besparing van het start-stop systeem op langer termijn zal zijn.
Het telkens starten geeft volgens mij toch een grotere slijtage van de startmotor.
Daarnaast vraag ik mij af of na een lange rit op de snelweg met de motor echt op temperatuur het wel wenselijk is
om bij de eerst volgende afslag én stoplicht de motor automatisch te laten afslaan.
De motor kan op dat moment de hitte niet meer afvoeren.
En dat lijkt mij niet wenselijk

Dit alles in overweging genomen wat is de besparing van de brandstofkosten ten opzichte van de kosten van een vroegtijdige vervanging van de startmotor?

Ik verneem graag jullie ervaringen.

Groetend,
Ad116i

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Wat is de besparing met het start-stop systeem?

Post by WdePundert »

Ik heb daar ook niet echt cijfers van, maar het zal niet voor niets uitgedacht zijn en een kostenbesparing opleveren. Zelf zet ik het systeem in de stad meestal wel uit omdat de periodes voor aan-uit wel erg kort zijn. Mijn zoon heeft een automaat (A3) en daar is het wel een ramp mee. Bij inparkeren en heen en weer steken gaat de motor steeds uit, er zit geen vertraging in, dus dat is zeer irritant.
Verba volant, scripta manent.
Post Reply

Return to “1 Series”