BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Krokodillen houden....kachel constant heet.

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bayerbatjû
Neutraal
Posts: 4
Joined: 18 Feb 2012 22:18
Type Auto: E46 320d 150pk touring

Krokodillen houden....kachel constant heet.

Post by bayerbatjû »

De kachel van mijn 2003 touring blijft warme (hete) lucht blazen.
Het gaat om een climat regeling. De ventilator is handmatig nog wel te regelen, daarnaast wanneer ik de temperatuur terug regel naar 16 graden pas dan blaast ie koele lucht.
Het lijkt dus alles of niets te zijn en niets er tussen in.

Ik heb inmiddels de kachelweerstand gedemonteerd omdat ik daar de meeste problemen over gevonden had maar inmiddels heb ik mijn twijfels aangezien het meer een temperatuur probleem is. De weerstand is wel oud (2002) dus misschien toch maar vervangen.

Misschien dat iemand mij van goede tips kan voorzien en evt een schema van de componentposities?

alvast bedankt! ;)

MartinZ
1e Versnelling
Posts: 123
Joined: 16 Jun 2008 21:35
Location: Omgeving Breda

Re: Krokodillen houden....kachel constant heet.

Post by MartinZ »

Ik zou het probleem eerder zoeken in een kapotte kachelkraan.
Echte mannen rijden RWD!!

Topic Author
bayerbatjû
Neutraal
Posts: 4
Joined: 18 Feb 2012 22:18
Type Auto: E46 320d 150pk touring

Re: Krokodillen houden....kachel constant heet.

Post by bayerbatjû »

Ik heb inmiddels ook de bedieningseenheid van de clima open geschroefd en de temp. sensor daarin schoongeblazen plus het ventilatortje welke zich daarin bevind.
Dit weekend zal ik de nieuwe kachelweerstand plaatsen en dan laten weten of het probleem daarmee opgelost is.



Kachelweerstand (de beruchte Egel) vervangen en het geheel functioneert volgens mij nu weer goed. :ja:

mizter_pino
Neutraal
Posts: 12
Joined: 07 Dec 2010 15:35
Type Auto: 318iS

Re: Krokodillen houden....kachel constant heet.

Post by mizter_pino »

bayerbatjû wrote:Ik heb inmiddels ook de bedieningseenheid van de clima open geschroefd en de temp. sensor daarin schoongeblazen plus het ventilatortje welke zich daarin bevind.
Dit weekend zal ik de nieuwe kachelweerstand plaatsen en dan laten weten of het probleem daarmee opgelost is.



Kachelweerstand (de beruchte Egel) vervangen en het geheel functioneert volgens mij nu weer goed. :ja:
ik heb eentje te koop de ge-update versie
voor als die van jou het wer opgeeft
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”