BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Verbouwing E36 316I

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

ik heb een andere hoedenplank weten te bemachtigen, mijne was helemaal blauw achtig,
De rechter is mijn oude hoedenplank en linker is de "nieuwe"
Op de foto is het niet goed te zien maar hij is echt wel donker,

[ external image ]


Meteen defecte gordelspanner gerepareerd,
dit balkje was de boosdoener...

[ external image ]

Wielbakken zijn er helaas niet van gekomen... en heb nog meer slecht nieuws voor het project, door economische omstandigheden kan het zijn dat hij plaat moet maken voor een klein koekblikkie..:(
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

Een beetje een late update, deze had de 16e er al op gemoeten maar ik kreeg de fotos niet op ImageShack
Om te beginnen nieuwe stickers voor de auto, je kunt ze mooi vinden of je haat ze smaken zijn er om te verschillen ;)
Eerst de Ghost 'N' stuff sticker, Deze verwijst naar een van de mooiste nummers van Deadmau5
deze ( http://www.youtube.com/watch?v=h7ArUgxtlJs )

[ external image ]

Deze sticker kon natuurlijk ook niet ontbreken ;)

[ external image ]

Ben tijdens de meeting ook maar even naar de carwash geweest, heb wat modder mee genomen op parkeer terein...

[ external image ]


[ external image ]

Heeft aardig wat leuke plaatjes opgeleverd :D

weer terug op de meeting naast de Golf van een klasgenoot:

[ external image ]

even een plaatje van zij

[ external image ]

[ external image ]

De hele groep

[ external image ]

[ external image ]

Al met al een geslaagde dag,

Gister zou ik voorwielen eraf halen, breekt mijn kruissleutel stuk -.-
[ external image ]
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

Een korte fotoloze uptdate....
Afgelopen tijd bijna geen updates door drukte, nu eindelijk een uodate, de wielranden zijn helemaal roestvrij en in de rooie grondverf, binnenkort lassen en spuiten als ik tijd heb...
Lip onder de achterbumper zwart gespoten, maar nu toch echt 2 grote problemen tegen gekomen....
Een van mijn CCFL angel eyes(Racing Dash) is stuk, echt een gigantisch baal moment maar ook voor iedereen die een beetje bij mij uit de buurt komt zal hem niet snel meer op straat zien, hij word geschorst omdat ik hem niet meer kan betalen.
Ik ben op het moment heel druk op zoek naar ander werk zodat ik de BMW kan blijven betalen...
ondanks dit alles gisteren zwarte niertjes gemonteerd enzwarte booskijkers, ziet er wel leuk uit ondanks dat ik geen voorstander ben van booskijkers
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Verbouwing E36 316I

Post by WdePundert »

Een mooi project, jammer dat de omstandigheden bij jou nu niet gunstig zijn, maar toch dapper dat je doorgaat.
P.s. Je bericht was dubbel geplaatst, dus één daarvan heb ik verwijderd.
- WdePundert
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

Ik zal mijn best blijven doen, het is geen hobby meer, het is een uit de hand gelopen passie...
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Verbouwing E36 316I

Post by WdePundert »

Dan zou het mooi zijn als je van je passie je beroep kunt maken, maar ja, dat is ook niet altijd mogelijk.
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

ik ben Bezig met een MBO opleiding autotechniek, maarja die wil ik afmaken voordat ik een fulltime baan neem, daarom ben ik al opzoek voor avond/nacht en zaterdag werk...
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

Ok lang geen update, reden hiervan? geen tijd door mijn stage (bij een volgens de regels van het niet nader te noemen keten maar ff auto bedrijf Beun de haas genoemd) en tussendoor niks speciaals, behalve een nieuwe apk en wat lampjes niks speciaals, een aardig probleem is mij opgelopen afgelopen donderdag, met mn domme ko in het gladde weer ben ik rechtdoor gegeleden en heb ik mn draagarm krom gereden, dus toen ik al zat te twijfelen of ik de auto zou verkopen( hij staat al reeds een tijdje op internet weer), ik ben nu toch bang dat het einde oefening gaat worden voor mijn bmw...
Nadat hij bij mn oude werk is bekeken zijn we tot de conclusie gekomen dat de draagarm, het kleine stabilisatorstangetje, die opschuif gedeelte van de voorbumper, richtingaanwijzer en misschien de velg rechts voor vervangen moeten worden... al met al eeen duure grap dus...

Ik ben dus nu aan het uitzoeken wat het allemaal gaat kosten als ik hem zelf ga houden,
Hier even een lijstej van cruciale punten:
-Koppelingsplaat en durkgroep (al geregeld van een 318i)
-Veerpoten voor (lek)
-Draagarm RV
-Richtingaanwijzer RV
-Bumpersteun zijkant RV
-Stabilistarostangetje RV
-Velg RV (misschien)

als ik hem verkoop wil ik niet meer als 300 uitgeven aan cruciale reparaties om nog quite te spelen, en met 51 euro per maand aan vaste kosten als student is dit ook niet de goedkoopste auto van nederland....
Een dezere dagen upload ik fotos van de schade en de locatie ( Ironisch genoeg voor een autoschade bedrijf -.- )

:Edit: Past een draagarm van een 318ii Touring uit 1996 op mijn 316i sedan van 1994? zie er namenlijk nog een liggen..
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Verbouwing E36 316I

Post by 325i »

Minder leuk z`n glijpartij.
Maar e36 draagarmen passen val allen types en als je nog wat nieuwe delen zoekt kan je deze goedkoop vinden op e-bay in allerlei kwaliteit soorten en dus ook van heel goedkoop naar iets duurder
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

bijna alle onderdelen heb ik ondertussen geregeld, de velgen heb ik mn oog op een licht beschadigd setje OS Super Turismo velgen, helaas zijn ze grijs en moeten ze wit gecoat worden, dus ff researchen of ik die rode letters als sticker ergens kan krijgen.. bumper laat ik eerst ff wat het is, komt hopenlijk van het zomer een M3 bumper onder (als het uit kan om de auto te houden natuurlijk) en voor de veerpoten komt een Eibach of H&R schroefset.
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

het is al weer even geleden, de laatste update was geen leuke update...
Zoals we allemaal weten word de E36 al weer wat ouder(bijna 19 jaar) en met 270k kilometer laat een koppeing het ook wel afweten, deze laat ik eerst liggen want ja dan moet ik het hele blok lostrekken en een draagarm vervangen in deze kou is ook niks...
Ik dacht ik heb geen fotos van de schade op het moment, ze komen nog die hou ik jullie tegoed ;)
ik heb wel fotos met de nieuwe draagarm en schroefset eronder,
ziet er goed uit maar van mij mag hij wel weer wat omhoog, heb gewoon een kaasschaaf op wiielen op dit moment :p

[ external image ]


[ external image ]

Ik ben nu nog opzoek naar een schroefsetje voor achter want die ik had zaten geen veren bij...
langzaam aan komt alles weer goed met de E36 :D
ik ben nu op dit moment nog wel even aan het kijken naar aantrekkelijke manieren om meer vermogen uit het 1600 blokje te halen, hij is me toch wel wat traag, of ik moet hem omlepelen naar een 1800 16v maar die blokken kan ik bijna nergens meer vinden... maar hier ga ik me nog verder in verdiepen na mijn stage, waneer ik weer tijd heb.
ik hoop in tussentijd de schroefveren achter te hebben ;)
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

has een lange tijd geen update maar dit is waarschijnlijk de op een na laatste, vandaag een flink rare klapper gemaakt en de hele voorbumper er onderweg geschoven, wielbakken eruit geklapt, carterpan lek, en paneel rv krom waarschijnlijk einde verhaal voor de bmw, zeer spijtig maar helaas ze gaat naar een fijne rustplaas, zodra ik de fotos heb zet ik ze online en kunnen jullie oordelen,
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Verbouwing E36 316I

Post by 325i »

:shock: minder leuk voor je :shock:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
InosienceE36
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 18 Jul 2012 19:28
Type Auto: E36 316i
Location: Oosterwolde
Age: 29

Re: Verbouwing E36 316I

Post by InosienceE36 »

ja een enorme tegenslag, de bumper etc zijn nog redelijk intakt, hij drupt aleen heel zacht wat olie, maar ik sta nu op het punt dat ik zeker ben dat hij weg moet, tis leuk geweest maar hij is op...
Actief op Facebook en een Fan van de E36 serie?
Like ons dan!
http://www.facebook.com/BmwE36NoordNederland

Adjuhh
Neutraal
Posts: 11
Joined: 28 Mar 2011 21:49
Type Auto: bmw 3 serie compact 1995

Re: Verbouwing E36 316I

Post by Adjuhh »

Ziet er goed uit!
Post Reply

Return to “Projecten”