BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

M3 uitlaat e36 op een 325i meer pk of niet????????

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Fredvanvliet
Neutraal

M3 uitlaat e36 op een 325i meer pk of niet????????

Post by Fredvanvliet »

Is het zo dat je meer vermogen trekt met een m3 uitlaat systeem met spagettispruitstuk op een 325i?? ik heb zo gehoord dat dit 15 pk+ op kan leveren?? true or false??? :roll:

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

true, alleen of het echt 15 pk's zijn houdt ik even in het midden.

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

meer ja...

15 ?

weet niet...

is uitproberen besides... verschil ook weer per auto natuurlijk :wink: dus per 325i verschilt het ook weer bedoel ik dan :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

Topic Author
Fredvanvliet
Neutraal

Post by Fredvanvliet »

Oke dankje ik ga het gewoon proberen!! mijn uitlaat nu is helemaal aan het verslijten. De gaten vallen erin waardoor hij steeds minder compressie heeft. Ben alleen nog benieuwd of de montage moeilijk is en dat er veel aangepast moet worden.

SpacePatrol
Neutraal

Post by SpacePatrol »

uhmm.. de compressie staat normaal toch los van de uitlaat? of begrijp ik het verkeerd ?

-René-
1e Versnelling

Post by -René- »

Ik heb zelf ooit een E30 316i M40 gehad, met een compleet uitlaatsysteem van remus, had aanzienlijk meer vermogen, maar had daarbij ook wel wat meer dorst...

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

mocht je een compleet m3 systeem vinden.
ik wil de achterste demper wel ruilen tegen mijn ac schnitser demper
2002 '75 +m3 '93+530D'02

JosvanDorth
1e Versnelling

Post by JosvanDorth »

Ik denk niet dat het gaat passen...
Achter waar de tank zit bij een 325i, zit het volgens mij bij de M3 anders.
Voor bij het spruitstuk ook.
Op ETK staat de aansluiting op het spruitstuk bij een 325i anders getekent, dan bij een M3.
Gaat de labda wel werken??
liever de nurburgring, dan de trouwring

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

lamba gaat wel werken... hoeft alleen maar te meten op ongeveer de juiste plek.

kan idd wel zijn dat je n aanpassingkje moet maken voor het past. Maar zal niet zo'n probleem moeten vormen.

Ya Know.....
It Is What It Is

Topic Author
Fredvanvliet
Neutraal

Post by Fredvanvliet »

SpacePatrol wrote:uhmm.. de compressie staat normaal toch los van de uitlaat? of begrijp ik het verkeerd ?
Nou mijn uitlaat is tot 2 keer toe met een pasta en een gipsverbandje "gemaakt" waardoor ik meteen verschil merkte. Het leek op meer compressie, de auto kwam ook wat beter vooruit. Maar dat was 1 week en lag het er weer af. Of kan dat niet wat ik zeg????

Ik ben in eerste instantie van plan deze te laten lassen, maar ga toch verder kijken voor een m3 uitlaat. Even afwachten wat er aangepast zal moeten worden. :roll:

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

de uitlaat gassen hebben ook enige tegendruk nodig... vandaar dat katvervangers daar ook enigzins voor zorgen en niet zomaar een hol pijpje zijn.

daar zijn al die spaghetti spruitstukken ook naar gemaakt, om de tegendruk een beetje optimaal te houden.

Ya Know.....
It Is What It Is

BMW 540I
Neutraal

Post by BMW 540I »

maar de compressie zal er niet hoger of lager van worden, compressie vind plaats met de kleppen dicht he :wink: hij mist alleen een beetje de tegendruk bij een kapotte uitlaat.
BMW 540I Executive E39, Yamaha R1 '99

SpacePatrol
Neutraal

Post by SpacePatrol »

Mikey wrote:de uitlaat gassen hebben ook enige tegendruk nodig... vandaar dat katvervangers daar ook enigzins voor zorgen en niet zomaar een hol pijpje zijn.

daar zijn al die spaghetti spruitstukken ook naar gemaakt, om de tegendruk een beetje optimaal te houden.
ik dacht dat spagetthispruitstukken zo gemaakt zijn dan de gassen van de cylinders precies achter elkaar vallen als ze samen komen in 1 pijp, zodat ze elkaar wegdruwen en juist voor een soort onderdruk gaan zorgen zodat alle gassen snel weg zijn uit de pijp
Locked

Return to “Archief”