BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Slecht lopende 318is '92

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
-René-
1e Versnelling

Slecht lopende 318is '92

Post by -René- »

Ik heb dus een 318is coupe uit 1992, het probleem is als volgt. De motor loopt onregelmatig stationair en houdt in tijdens het rijden op een constante snelheid. Bij een koude start heb ik er 1 a 2 minuutjes geen last van, zodra de motor iets warmer is begint het probleem.

De auto is uitgelezen en kreeg alleen een foutmelding bij de lambdasonde, dacht meteen dat dit ook het probleem was en de lambdasonde is vervangen, echter bij het warmdraaien van de motor kreeg ik weer hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik het gasklephuis helemaal met remreiniger schoongemaakt, 4 nieuwe bougies erin gezet, alle leidingen gecheckt vanwege eventuele valse lucht maar heb daar verder niks bijzonders kunnen vinden.

Wat zou nog meer het probleem kunnen zijn aangezien de computer verder geen foutmeldingen geeft? iemand nog tips?

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Zou de luchtmassameter kunnen zijn.

Topic Author
-René-
1e Versnelling

Post by -René- »

maar dan zou deze toch ook een foutmelding hebben gegeven? hoe zou ik de LMM eventueel kunnen controleren of deze het doet?

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Hoeft niet noodzakelijk een melding te geven.

Je kan eens proberen om met een lopende motor de lmm te ontkoppelen. Als hij dan afslaat of nog slechter gaat lopen dan geeft dat weet je iig dat hij iets doet.

Beste is natuurlijk een goede lmm ertussen monteren, van een ander bmw. Dat is de enige manier om 100% uit te sluiten dat het hier wel of niet aan ligt. Maar mijn technische kennis is ook maar beperkt tot hetgeen ikzelf heb meegemaakt, dus mischien dat anderen nog even kunnen reageren.??

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

computer even resetten kan misschien nog wel helpen...
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

web
2e Versnelling

Post by web »

Controleer de bobines eens. Dit klinkt me typisch in de oren als een ontstekingsprobleem.

Lambdasensor zou bij constante snelheid het mengsel goed moeten trekken. Lukt dat niet doordat de LMM "way off'" is, dan gaat het storingslampje aan.

Ik wil niet beweren dat LMM niet kan, maar met deze klachten denk ik eerst aan de ontsteking.
E39 540i6 Touring arktissilber

Topic Author
-René-
1e Versnelling

Post by -René- »

het rare is dat hij bij een koude motor wel goed loopt, nou ja goed, een stuk beter in ieder geval. En het lijkt mij (correct me if i'm wrong) dat als het een ontstekingsprobleem is, hij ook bij een koude motor slecht zou moeten lopen.

Zelf zit ik sterk aan de temp. sensor te denken, dat deze wel half werkt en dus bij een warmere motor verkeerde waardes aangeeft waardoor hij slecht gaat lopen. Ook geeft de temperatuurmeter in het dashbord na 2 minuten al de juiste temperatuur aan, zonder dat ik ermee gereden heb, dus gewoon bij stationair laten draaien. En naar mijn weten hoort dit veel langer te duren. Het metertje blijft dan overigens wel netjes in het midden staan (90 graden als ik me niet vergis)

Stel dat ik de temp. sensor vervang door een nieuwe, weet de computer dan ook dat er een nieuwe inzit of moet hij dan weer gereset worden?

SpacePatrol
Neutraal

Post by SpacePatrol »

ik heb niet alles gelezen, maar zoals ik het begrijp is er iets mis met de bobine. omdat je motor koud is, is het mengsel bar slecht (choke ed) echter in de praktijk is het zo dat motors vaak mooier lopen op een te rijk mengsel en niet persee en goede vonk nodig heeft. word de motor warm, dan gaat de motor zijn mengsel "perfectioneren" en jou dus de beste prestaties wil geven, maar zo min mogelijk benzine inspuit ( denk aan co2 waardes, brandstof economie)

ik ben geen automonteur, misschien zit er vast naast, maar dit is mijn ervaring met slechtlopende warme motors

JosvanDorth
1e Versnelling

Post by JosvanDorth »

brandstofpomp?
Ga met draaiende motor eens onder de auto liggen, voor het rechter achterwiel.
Als de pomp kabaal maakt is die wrs. niet fijn meer.
liever de nurburgring, dan de trouwring

Topic Author
-René-
1e Versnelling

Post by -René- »

zit pas een nieuwe brandstofpomp op, dat zal het probleem niet zijn, ik haal morgen de LMM eens los tijdens het lopen van de motor en kijken wat hij dan doet, als ik daar niks vind, heb volgende week maandag een afspraak in de garage, dan zoeken zij maar verder... Heb er geen zin meer in... Dan maar wat meer geld kwijt en zeker weten dat het goed komt

Topic Author
-René-
1e Versnelling

Post by -René- »

nou probleem is gevonden. Brandstofdrukregelaar is kapot, na veel zoeken hebben we dit probleem kunnen vinden aan de hand van de retourleiding van de benzinepomp dicht te knijpen.

Dus mochten er meer mensen zijn die dit probleem hebben, dan zal dit bij vele de oplossing zijn

raymond30
Neutraal
Type Auto: 318 is coupe

Re: Slecht lopende 318is '92

Post by raymond30 »

Bedankt heb net een 318 is gered van de sloop met hetzelfde probleem. en zocht al naar een ander oplossing zoals de bougies en verder in die richting. ga nu eerst maar eens even kijken naar de brandstofdrukregelaar.
Is deze nog ergens anders te verkrijgen dan bij de dealer als deze het probleem mocht zijn.
Alvast bedankt.
een groentje op bimmer gebied.
Locked

Return to “Archief”