BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Grootste meevaller en tegenvaller ooit

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
BMW520i
1e Versnelling
Posts: 69
Joined: 27 Oct 2007 18:56
Location: Tilburg
Age: 38

Grootste meevaller en tegenvaller ooit

Post by BMW520i »

Hoi,

Ook eens benieuwd naar:

Welke auto van de gehele reeks auto's die jullie tot nu toe hebben gehad was de grootste meevaller :D (bijvoorbeeld qua prijs of niet genoemde opties o.i.d) en welke auto was de grootste tegenvaller :evil: ? Ik ben erg benieuwd!

Rens

stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 37

Post by stef »

de bmw die ik nu heb terwijl er nog wat aan moet gebeuren maarja...
de tegenvaller een opel astra sedan uit 1991 Had na 1 week een lekkende kop... en een ford escort 1995 lag om de 100km de kleppendeksel van los :D maarja achteraf toch wel geinig zoiets :D

Topic Author
BMW520i
1e Versnelling
Posts: 69
Joined: 27 Oct 2007 18:56
Location: Tilburg
Age: 38

Post by BMW520i »

Hmm nou ja echt lache ja...ik weet hoe het is om van een auto te balen, ik heb verschillende balers gehad:

1: Hyundai Scoupe 1.5 automaat....automaat naar de -piep-
2: Ford escort Cabrio...cabriokap is lek en de auto is hartstikke rot (echt ALLES) en sloom
3: BMW 520i Touring uit 1992...achteraf bleek er van alles mis te zijn , remleidingen, verschillende sensoren waren doorgeknipt ofzoiets
4: VW Golf 2 uit 1990...Het rijdt maar dat was het ook, zag er goed uit maar had verder helemaal niks met die auto

Maar ook achteraf wel goede auto's gehad:

1: Lancia dedra 1.8 SW Scuro: niet geweldig mooi maar wel ook heel comfortabel en onderhoudsvriendelijk...alles erop t/m digitale climatecontrol aan toe
2: BMW 520i handbak uit 1992: Achteraf ook een goede auto geweest, de auto zelf kon er niks aan doen dat hij het veld moest ruimen (inbraak en ik die mijn eigen voorruit gemold heb)
3: Nissan Sunny 1.6 SR uit 1993: Een leuk sportief dingetje, rijdt redelijk met leuke opties erop...ziet er super uit maar heb er niet zo veel mee...
Dus nu hebb ik vanaf komend weekend weer een 520i maar dan automaat..dan kan er weer gevlogen worden :lol:

Ik ben weer benieuwd naar de rest:)

Rens

stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 37

Post by stef »

trouwens ook nog een mazda mx3 1.8v6 gehad... heerlijke auto rijdt erg lekker... lekker sportief....helaas dat je met een schroevendraaier door de chassisbalk kon steken... maar voor de rest een super auto

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 46
Contact:

Post by bimmer »

Opel Kadett GSI Cabrio, grootste meevaller. Zelf ingevoerd uit Duitsland, supermooi interieur en digitale dash, leuke velgjes. Na 2 jaar rijden nog steeds met winst kunnen verkopen. (achteraf zou ik hem nu wel weer terug willen hebben voor als 2de auto)


Grootste tegenvaller, tsja dat was toch mijn 2de bmw, een 318i e36 uit 91. Die heb ik toen goedkoop kunnen kopen wat achteraf duurkoop is geworden.
-barst in carterpan
-lmm werkt niet
-lambda sonde defect dus te hoog co gehalte bij keuring
-versn.bak kapot
-bekleding van de deur had ik iedere x in de handen als ik de deur dichttrok
-Elektrische problemen met raammechanisme
-Koplampafstelling defect
-Banden liepen aan bij bochten (voor) waardoor aan de binnenkant de canvas eruithing.


En toch ondanks dat weer 3 bmw's na deze miskoop aangeschaft. Tsja bloed kruipt waar het niet gaan kan en hart gaat voor het verstand. :? :lol:

Topic Author
BMW520i
1e Versnelling
Posts: 69
Joined: 27 Oct 2007 18:56
Location: Tilburg
Age: 38

Post by BMW520i »

Hahaha ja die BMW geloof ik ook wel dat dat een tegenvaller was...
@stef: maar hoe komt die MX3 zo rot joh?

Rens

dennisjuh01
Neutraal
Posts: 24
Joined: 24 Feb 2008 12:36
Location: stadskanaal

Post by dennisjuh01 »

niks op mazda tegen,techniek is oke maar chassis niet. maar mazda's oudere modellen is ervan bekend dat ze roesten, opel heeft de naam roest bak maar zijn auto's die het erger doen hoor. :roll:
daarom is die van stef waarschijnlijk ook een slachtoffer van belgisch bruin geweest.
BMW520i wrote:Hahaha ja die BMW geloof ik ook wel dat dat een tegenvaller was...
@stef: maar hoe komt die MX3 zo rot joh?

Rens

stef
1e Versnelling
Posts: 211
Joined: 17 Apr 2008 16:34
Type Auto: bmw e30 316
Location: Deurne
Age: 37

Post by stef »

ja ligt inderdaad aan mazda ja... achja het is maar een auto he en zijn altijd vervangbaar... en ben toch wel blij dat ik uiteindelijk bij bmw uitgekomen ben :D

eshy

Post by eshy »

Mijn grootste tegenvaller was mijn Golf 2. Het was een van de laatsten. Kreeg in de zomer de APK, en alles bij elkaar was bijna € 800. Het was veel, maar de garage was een vertrouwd adres, dus ik ging akkoor. Ik had dan voor de komende x jaar een goede auto. Zaterdagochtend kon ik hem halen, en dat kwam goed uit: ik moest naar Hengelo. Ik vond dat het remgedrag tijdens de rit veranderde. De remleiding was vernieuwd, dus waarschijnlijk nog wat laatste beetjes lucht wegblazen, dacht ik. Helaas. Ze waren vergeten de remleiding weer aan te sluiten, dus bij elke remactie, remde ik op 1 (!!!) rem, en spoot ik letterlijk de remolie de weg op. Gebeld met garage, autoambulance erbij, en weer laten repareren. Dat was niet de grootste tegenvaller, ik had bijvoorbeeld ook een noodstop kunnen moeten maken voor een overstekend kind...
Echter in de winter moest ik 's avonds trainen. Ik rijdt iets te ver, en besluit te keren. Komt een auto aan gereden die mij, tijdens het keren, vol op mijn velg ramt. Resultaat is denk ik wel verwacht: Velg krom, achteras gebroken, frame ontwricht (8 cm verschil tussen voor en achter), tank gescheurd, 3 ruiten gebroken, en een hoedenplank doormidden. Aanrijdende auto remde met voet- en handrem, en reed dus veel te snel. Helaas echter, ik verleende geen voorrang tijdens het keren, en had dus schuld aan deze aanrijding! (De auto was nog niet in zicht, toen ik begon met keren, maar dat maakt dus niet uit!)

Mijn grootste meevaller was de Honda Civic die ik kocht vanwege de geldnood. Auto was al voorzien van een Remus-sportuitlaat, Chrome M3-spiegels en de nodige autostyle-effecten, en dus eigenlijk best leuk.
Gekocht, zonder apk, en die zat er na een half jaar al op. Ik ben gaan sparen, en dacht bij mezelf: meer dan 400, en hij gaat weg. APK kosten: €40,- De uren kreeg ik voor niets. Geen idee waarom, maar het was in ieder geval niet bij de garage van de Golf.

-edit:
Helaas ook een inbraak moeten meemaken bij de Civic, waar ik nog altijd niets, maar dan ook niets van snap: Ik had die avond het hele ICE gebeuren aangeschaft, en dat lag op de achterbank. In de originele dozen, met kassabon. DOM, ja inderdaad. Volgende ochtend ruitje ingetikt, en e raadt al wat ze mee hebben genomen: Condooms (???) en de ingebouwde radio-cassette-speler! (Mijne oude radio was doorgebrand, en dit had ik voor handen). Maar alles op de achterbank lag er nog! SUKKELS!
Kosten bij elkaar €400,--. Omdat de auto bij de deur stond, vergoedt de inboedelverzekering van je huis de gestolen goederen. Mijn digitale camera, was ik inderdaad erg aan gehecht :P

Ouwe
Neutraal
Posts: 22
Joined: 23 Jan 2008 12:46

Post by Ouwe »

Grootste tegenvaller


Eerste auto
Swift GTI 16v '88, gekocht voor €450, na 3mnd koppakking lek en 1 cilinder die er mee ophield reparatiekosten €1200. Dit heb ik dus niet gedaan en hem verkocht voor €100.


Tussen auto's


- Peugeot 106 1.1 '93, gekocht voor €1000, 2jr later €1000 korting gekregen door die in te ruilen tegen een,


- Bmw 318is coupe '93, gestolen na 6mnd niks van de verzekering gekregen, maar gelukkig de auto van mn broer gekregen om toch nog vooruit te komen een,


- Citroen AX 1.4 gt '92, pittig wagentje maar begon rot te worden en te veel te lekken dus na een tijdje maar weggedaan. En weer gespaart voor een,


Grootste meevaller


- (huidige auto)Bmw 318is coupe '98, gekocht in Duitsland van 2de eigenaar, invoeren was goedkoper als ik dacht, staat van de auto had mijn twijfels bij, eerste bezoek bij Bmw dealer analyse laten doen en auto bleek in goede staat te zijn, schadevrij en alles nog orgineel
Last edited by Ouwe on 02 Jun 2008 17:47, edited 2 times in total.
318IS

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Grootste tegenvaller: Nissan 100NX LPG. Goed nagekeken, bleek na aankoop toch nog roest in te zitten, twee grote gaten in de wielkasten. Er zat modder op de achterspeakers :-)

Verder ging kort na aankoop de 5e versnelling kapot en bleek de teller anderhalve ton teruggedraaid. Er stond in werkelijkheid tegen de vier ton op...

[ external image ]

Grootste meevaller: Nissan 100NX LPG. Huh, dezelfde auto? Ja, want zelfs in z'n vier haalde ie nog 1 op 10 op gas en heb ik er uiteindelijk toch nog heel goedkoop mee gereden. Motortje liep erg lekker, vreselijk zuinig (voor een antieke LPG installatie) en heeft me nooit laten staan. Leuk slalombakkie ook. Maanden mee doorgereden met kapotte vijf en grote gaten in de wielkasten, tot de APK in zicht kwam... verkocht voor een prikkie. Hoop lol mee gehad dus voor de 500 euro aankoopprijs. En de volgende eigenaar heeft 'm gek genoeg nog gerepareerd ook, het is de enige van m'n vorige auto's (op de Lancia na) die nog steeds rondrijdt :shock: :shock:
E39 540i6 Touring arktissilber

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 44
Contact:

Post by Ikke »

Grootste meevaller mijn eerste golfje GTI uit 85 (11 jaar geleden) Gekocht voor 500 gulden.


Ik heb deze auto iedere morgen met koude motor ontzettend op zijn donder gegeven tot in de begrenzer. Slippende banden en met stilstand 6500 toeren draaien... :lol: (ach ja was net 18 wat wil je.)


Auto had een top van ca 200 toen ik hem kreeg, toen ik hem na 1,5 jaar verkocht lag de top op 140. :lol: :lol: (beetje gaar getrapt, maar toch echt ongeloofelijk wat die auto allemaal doorgestaan heeft en bleef altijd lopen.)


Onderhoud in zijn hele levensduur --> 1x oude olie erbij gegooid want peil was erg laag. (viscositeit ?? geen flauw idee, olie is olie :lol: ) Wel 3x nieuwe banden moeten monteren. Die slijten best hard als je met slippende wielen wegrijdt.

eshy

Post by eshy »

Schaam je :shock:

Zelfs in 97 is een 85er Golf I GTi al een diepe buiging waard!

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 44
Contact:

Post by Ikke »

eshy wrote:Schaam je :shock:

Zelfs in 97 is een 85er Golf I GTi al een diepe buiging waard!
-
Was een golf 2. En mijn rijstijl is na 2 aanrijdingen ook een stuk rustiger geworden. Als ik met de bmw zo om zou gaan kan ik hem na een paar weken naar de sloop brengen.

Mikey
3e Versnelling
Posts: 987
Joined: 03 Nov 2005 14:34
Location: Treebeek
Age: 40

Post by Mikey »

grootste meevaller :
huidige auto.
Deze bmw was in bezit van een jonge kerel die nog op school zat ( net als mij destijds ), echter kon hij de kosten niet opbrengen. Hij heeft de auto nog geen maand in bezit gehad en geen tijd gehad om m te tanken of te trappen.... Reed dus weg op de benzine van de eerste eigenaar :wink:

Aangekomen bij Bmw Garage en na anderhalf uur kwamen ze terug met de melding.... alles werkt, niks aan de hand niks kapot of versleten e.d.

Olie nja you name it alles was echt in orde...
Hellaas wist die jong wel wat de auto waard was dus dat heb ik er wel voor betaald, maar goed... Hij was wel in perfecte staat :D
En dat is die nog steeds :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================
Post Reply

Return to “Algemeen”