BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

M3gets SUPERCHARGED

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Topic Author
PaulGTR
Neutraal

Re: M3gets SUPERCHARGED

Post by PaulGTR »

Jij weet kennelijk niet waar je over praat.. tis geen 325i waar je om het half jaar een koppakking van kunt gaan vervangen..

En een kooi van alu??????? wil je dood ofzo? :duh: tis niet een zelf inelkaar geflanst kooitje hoor..

En kennelijk heb jij totaal geen verstand van S50B30jes..onbetrouwbaar? SC op 0.5 bar onbetrouwbaar??????? go do your homework.. :nou:

en als jij zon bekende was op de Ring.. dan had je nu niet zo slap gelult, beter om je heen kijken daar de volgende keer.. het heet RINGTOY en er ligt een S50B30 supercharged in... rijd gemiddeld 20 rondjes per dag in het weekend..

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

PaulGTR wrote:Jij weet kennelijk niet waar je over praat.. tis geen 325i waar je om het half jaar een koppakking van kunt gaan vervangen..

En een kooi van alu??????? wil je dood ofzo? :duh: tis niet een zelf inelkaar geflanst kooitje hoor..

En kennelijk heb jij totaal geen verstand van S50B30jes..onbetrouwbaar? SC op 0.5 bar onbetrouwbaar??????? go do your homework.. :nou:

en als jij zon bekende was op de Ring.. dan had je nu niet zo slap gelult, beter om je heen kijken daar de volgende keer.. het heet RINGTOY en er ligt een S50B30 supercharged in... rijd gemiddeld 20 rondjes per dag in het weekend..
Dan hoef je niet zo op je pik getrapt te doen je kan ook normaal antwoord geven of niet
En met ringtoy bedoel je waarschijnlijk een witte E30 mee.
Wist niet dat er een 6 cylinder in lag (zonde trouwens)
En om me heen kijken doe ik idd niet want ik rij op de ring ik sta er niet omheen ;)

En idd ik heb weinig kaas gegeten van de S50B30 aangezien ik er niks mee te maken heb en gene in onderhoud heb.
Maarja skyline motoren zijn ook beestactg goed maar met 200pk meer en een weekend ring wil je niet weten hoeveel er overlijden.
Die dingen worden dan eens een keer goed warm en ploffen na 20rondes vandaar dat ik het gewoon normaal vroeg aan je of het wel betrouwbaar is.
M3 blok is immers al opgevoerd en loopt hoog getoerd en ik kan me goed voorstellen dat die met 200pk meer toch behoorlijk op z`n flikker krijgt en dus nog wel eens kapot gaat
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Ohh jah en z`n bekende op de ring ben ik niet met m`n bijna 200rondes per jaar :lol:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

kun je nagaan hoe groot die ring wel niet is dat 2 forum leden elkaar nooit zien :mrgreen:

o.5 bar is niet zo heel veel druk.

en die m motoren zitten net even in elkaar dan een kleine 6 cilinder.

we noemen het niet voor niets een een kleine en een groter 6.
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Mmm...je knabbelt wel aan de grenzen inderdaad. Half bar overdruk, dat houdt waarschijnlijk in, dat je geen interne aanpassingen aan het blok wilt doen, en een M-blok zit al wel een beetje aan de randen van het mogelijke. De marges worden zo wel heel klein, al zal een enkele ronde Ring het blok wel niet gelijk doen smelten.

130 pk extra met een LPT-setup lijkt me overigens fantastisch veel: ik verwacht eigenlijk dat je daarvoor wel wat meer druk moet rijden, en intern ook wel wat moet aanpassen. Overigens: op de BMWdag op Lelystad was ook een stelletje (gewone) E36's met compressor, maar degene daarvan die meedeed met de sprints legde het wel een beetje af. Waarschijnlijk toch niet helemaal een frisse motor meer.

BMW-Verliefd
Neutraal

Post by BMW-Verliefd »

Ssuuppeerrrrrrrrr Vettt!!

Daar rijdt er maar 1 van.

Netjes hoor!! Good job :ja:
Fun is not a strait line!

snoek
Neutraal

Post by snoek »

Egt een hele vette bak :O :D

Topic Author
PaulGTR
Neutraal

Post by PaulGTR »

Uhmm vorige eigenaar rijdt op 0.55 bar druk , rijdt een 12.8 op de 1.4 mile met een snelheid van 198kmpu.. straatbanden! zit rond de 450pk

A: kon je dat geen sprinten noemen op lelystad.. B: zit nogal wat verschil in kitjes heh.. jan de beunhaas met een Eaton op zijn 325i..tja...

C: Afstelling is alles!!!!!! ik ben rond de 1000 euro kwijt alleen maar om dit netjes te laten afstellen, een dag werk op de testbank bij Beek autoracing..zijn genoeg die flansen wat op hun auto en de boel op de testbank zetten of degelijk laten afstellen, daar doen ze niet aan of het geld is..
Ken een 325i met turbokit.. ding rijdt gewoon met de normale ECU en draait langzamere tijden op de sprints dan een standaard 325i

D: zon cheapasskitje kun je niet vergelijken met een kit voor een S50B30.. goedkoopste die ik ooit tegen ben gekomen kost 9300 euro.. deze kit heeft 12K gekost.. :shock:
Gpower heeft een soortgelijke kit te koop voor een S50.. resultaat 0.25!!!!! bar 420pk... filmpje van Gpower zelf zweeft wel ergens rond op Youtube..

zit een poely op deze kit voor 0.55 bar.. ik ga met een grote intercooler rijden dan de vorige eigenaar wat ongev 1 psi zal schelen in druk.. dus zal iets omlaag gaan..

Mapping wordt bij BEEK autoracing gedaan.. heeft eerder een S50B30 gedaan met kompressor.. een Rotrex C38... resultaat op 0.4 bar 390pk.. een Rotrex C38 past zon 2 keer in een Vortech V1, zoals ik die heb..[ external image ]

Ik kan wel zeggen dat ik voor safe ga en hem op 0.4 zet met standaard koppakking.. maar zelfs met 0.1 bar kan die eral uitknallen.. zelfs standaard al..
We gaan gewoon kijken waar het schip strand.. tuning etc is zoooooooooooo belangrijk dan.. knalt mn koppakking er wel uit.. dan gaat ie stil, en gaan we shoppen voor wat beter materiaal.. zuigers,drijfstangen,MLS hg etc etc .. en dan gaan we daarna met een build motor richting de 0.9 bar..

Geloof me... 13 sec 0-200 en je kunt echt head2head gaan tegen de heeeeeeeeele grote jongens en exoten..

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Paul,,,

Werkelijk fantastisch die project(en) van je!!!
Hulde hoor!!!!

azndragon
Neutraal

Post by azndragon »

:ja:

b-tuning
Neutraal

Post by b-tuning »

Over je auto: super wagen zeer nette kleur!
Over je project.. begrijp me niet verkeerd! want ik ben zeer benieuwd hoe het resultaat word, maar ik hoop dat je voor 12000 euro toch wel een bolt on kitje krijgt, want zelfs een custom build compressor kost nog niet eens de helft..
Ik zit veel op de zweedse sites (tja zweedse vriendin gehad) en daar zijn ze nog al wat bekender met turbos en kompressors dan hier in deze kant van europa.
Daar rijdt er eentje die lijkt wel wat zoals jij hem op wilt bouwen, maar hij heeft 498pk en rijdt ook met een S50B30 hij heeft toch echt heel wat dingen meer moeten veranderen. Zoals bijvoorbeeld een 2 injectoren per cilinder, Wiseco zuigers, SPM drijfstangen, Enem nokkenas etc etc. hij zegt dat hij op zo'n 0,65 bar rijdt om zijn pk's te halen.
ik zeg dit zeker niet om je af te kraken of iets in die trant, maar kan je alleen maar wat informatie geven en mijn mening.
Dit is zijn vortech compressor
[ external image ] denk ik zo ongeveer de zelfde grote als die van jou.

groeten,
Meindert Bunt

Topic Author
PaulGTR
Neutraal

Post by PaulGTR »

Meindert ken die auto wel...plaatje wat jij nu hier laat zien is zijn 2e setup en DAS TURBO...een SC zit daar nooit op een E36, hij had eerst een SC kitje.. wat je vergeet te vertellen is wat zijn plannen zijn heh.. meneer gaat voor de big HP, dus heeft meteen alles aangepast.. zijn SC kitje is verleden tijd..

Kant en klare kitjes gaan vanaf 9800 euro... dit kitje heeft 12K gekost... alleen een Vortech V1 Ttrim kost al over de 2500 euro..

Die zweden zijn super handig... kunnen alles zelf... je moet mijn brackets eens zien voor de Vortech,, knappe kerel als die zelf fabriceerd..trek daar maar even wat dagen voor uit..

de Zmcoupe is gedynoed met een 0.55 pully en bracht 467pk op de tellers...

als je alleen al kijkt wat GPower haalt uit zijn kitje met een klein Rotrexje bij 0.3 bar... 420pk.. (al lijkt me dat optimistisch)

0.5 moet kunnen op stock HG.. rijden genoeg al tijdne rond zo.... wil je echter hoger en meer pks.. dan zul je idd omhoog met de druk... dan is een lagere compressie zowieso een must... tot 0.8 moet nog gaan met lagere compressie wil je nog meer dan zul je om zuigers moeten gaan shoppen..

Ik heb alles bij de kit... brackets.. Vortech BOV, Vortech FPR,Vortech V1 Ttrim (goed voor 850pk) heb de hd duty setup dus met COG pully en betere lagers.. Dastek D8 unichip.. etc..

Kit heeft 12000 euro gekost ... en lijkt me logisch dat ik dat er niet voor betaald heb..

Mn Poolse kennis zit ook op PF.. en mensen vergeten even heel snel , hoe snel je dikke $$$$ kwijt bent... doet alles zelf.. en zit nu met DOEHETZELF turboprojectje ook al op 9K!!!!! euro!!!!!

b-tuning
Neutraal

Post by b-tuning »

Paul,
Ja wist niet dat zijn motor setup voor het betere werk was berekend, maar inderdaad als je voor 12k een goed betrouwbaar setup hebt is het goed besteed.

grtn,

Erik K.
Neutraal

Post by Erik K. »

Hay Paul,

Jij ook hier :mrgreen:

Roman
Neutraal

Post by Roman »

Volg dit project ook op een ander forum, erg leuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Post Reply

Return to “Projecten”