BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

tips bij aanschaf bmw 318i touring (E30)

Forum voor alle E30 series van 1983 tot 1991.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jasper
Neutraal

tips bij aanschaf bmw 318i touring (E30)

Post by Jasper »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bmw touring en overweeg de aanschaf van een bmw 318i touring uit 1991 (E30). Ik vraag me af of deze wagen nog kenmerkende zwakke punten kent en wat jullie ervaringen zijn? Wie kan me van tips voorzien?

beunhaas
Neutraal

Re: tips bij aanschaf bmw 318i touring (E30)

Post by beunhaas »

en kerel,

je moet vooral letten op kogels draagarm rubbers en dergelijke.. en zowie zo de gebruikelijke dingen natuurlijk;)

Gowiththeflow
Neutraal

Post by Gowiththeflow »

Hoi,

Ik kan alleen maar andere citeren: ik kreeg destijds op BMW Drivers Club het volgende advies:

"Echt zwakke punten: motorisch letten op tijdige vervanging distributieriem en letten op de temperatuur, welke een indicatie kan zijn (als altijd eigenlijk) voor een lekke koppakking of een gescheurde kop. Roest is gezien de leeftijd van de auto's een aandachtspunt. Touring-technisch niet heel gekke dingen, al willen tourings met een zwaar leven achter de rug nogal eens roest vertonen op de dorpels ter hoogte van de c-stijl.

Maar er is nogal wat duitse schade-import hier geraakt, wees vooral kritisch!"

Succes ermee en blijven schitterende wagens!

Groeten, Wilco
E36 318i Touring Montreal Blau Metallic

HU: Alpine CDA-9835R
Compo-amp: Xetec P4 Evo
Mid: Xetec G6
Tweeter: Xetec T28
Sub-amp: Xetec G1200
Sub: Phase Evolution Aliante Neo 12

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Er staat ook genoeg info hier op het forum

krikpunten en onder de voorruit zijn toch wel kwalen bij deze auto`s net als gescheurde koppen idd ;)
verder even zoeken hier op het forum voor de standaard BMW kwalen anders kan ik of iemand van hier 5x per week een hele was lijst typen ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “1983 - 1991 (E30)”