BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW gaat downsizen met driecilinders

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

BMW gaat downsizen met driecilinders

Post by 325i »

[ external image ]

Wie denkt dat BMW het koperspubliek langzaam wil laten wennen aan downsizemotoren, heeft het mis. In de toekomst komt het merk zelfs met driecilinder turbomotoren op de proppen.

Dat meldt Auto, Motor und Sport, dat beslag heeft weten te leggen op een intern document van BMW. Volgens het document trapt het toekomstige BMW-gamma af met de x16i, een driecilinder met een inhoud van 1,35 liter. Dankzij de nieuwste turbotechnologie bedraagt het vermogen in deze versie 122 pk, het maximumkoppel ligt op 190 Nm.
Deze 1,35-liter driecilinder komt in nog twee sterkere varianten, de x18i en de x20i. De x18i heeft de beschikking over 150 pk en 220 Nm. De sterkste van het trio is de x20i, die zorg draagt voor 180 pk en 260 Nm.
Om de grotere vermogenshonger bij de klanten te stillen, komt BMW ook met een viercilinder turbomotor. Deze heeft een cilinderinhoud van 1,8 liter. In de x23i levert het blok een vermogen van 204 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. De topper is de x25i, die met 240 pk en 350 Nm goed z'n mannetje staat.
De driecilinder komt in de 1- en de 3-serie te liggen, de viercilinder komt ook naar grotere modellen. De kleine motoren zijn lichter en hebben een lager brandstofverbruik dan de vergelijkbare, atmosferische blokken die nu in de BMW's liggen

Bron:autoweek
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

MOB_Figga
Neutraal

Re: BMW gaat downsizen met driecilinders

Post by MOB_Figga »

ik had een tijdje geleden gelezen/gehoord dat er (van de 1 serie) een 116d zou komen (3d/5d).. is dit waar en is hier meer over te vinden? ik kan namelijk niets vinden over dit nieuws.. volgens mij zeiden ze dat dat dan ook de nieuwe zuinigste 1 serie zou worden (of iets dergelijks, precies weet ik het helaas niet).. weet iemand hier meer over?
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: BMW gaat downsizen met driecilinders

Post by nicolay »

Tsja, ik twijfel er niet aan of ook een BMW driecilinder zal prima lopen en vooruit komen. Heb wel mijn twijfels hoe dat zal klinken. Hoop niet als een smart.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
Locked

Return to “Archief”