BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

e39 geluidinstallatie

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

kennethk1985
Neutraal
Type Auto: BMW E39 1997

Re: e39 geluidinstallatie

Post by kennethk1985 »

Beste Kouwe,

Ken je mij uitleggen hoe je bij je hoedeplank speakers bent gekomen??

Ik heb ook het idee om al mijn boxen te vervangen en mijn 1600w versterker in te bouwen + nieuwe boxen,hoe heb je dat allemaal voor mekaar gekregen?

Kouwe
1e Versnelling
Type Auto: BMW 530d E61

Post by Kouwe »

Best Sneaky, maar werkt goed: Je kunt het signaal van 1 van de speakers achter aftappen, middels een soort filtertje lijdt je dan het normale signaal weer door naar de speaker, en het andere signaal gaat naar de versterker.

Mja, kan het ook niet duidelijk uitleggen. Heb het namelijk ook laten inbouwen.
Save a tree, eat a beaver...
Save a tree, don't drive a beamer...
Mazda 626 --> Polo --> Alfa 147 --> BMW530d --> BMW 745i --> Alfa 156 --> BMW 530d

DISYN
Neutraal
Type Auto: BMW E39 520i

Post by DISYN »

Vraag over dat Hi/Low converter..

Is het nodig dat je die op 1 van de achter speakers aansluit of mag het ook de min van links en de plus van recht bijv. of andersom natuurlijk?

Ik ben namelijk ook bezig met een subwoofer (Helix W12 Competition) icm met een Audison LRx4.5 versterker. Ik heb alles aangesloten zoals het moet zijn, volgens de handleiding van de versterker. (mono-gebridged) alleen is het voor mij nog een raadsel dat de woofer niet speelt.

Vandaar mijn vraag of het wat uitmaakt zoals ik de Hi/Low converter heb aangesloten?.. links (-) en recht (+)..

Of mischien heb ik ze beiden op dezelfde pool aangesloten.. Nja ben benieuwd of dit uitmaakt..als dat niet zo is ga ik de achterbank maar weer eens demonteren..

Dank,
DISYN
Locked

Return to “Archief”