BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Banden- en velgenadvies 528i 1996 -1998

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Raspatat
Neutraal

Banden- en velgenadvies 528i 1996 -1998

Post by Raspatat »

Hallo,

Mijn BMW 528i van eind 1996 is toe aan nieuwe banden en velgen. Rij al jaren Michelin Primacy en ben er dik tevreden over: stil en comfortabel. Ik weet niet hoe het met andere merken gesteld is en of andere merken beter zijn en zo ja welke. Of toch maar beter bij Michelin blijven. Ik vind van belang dat de wagen comfortabel en geruisloos rijdt, niet teveel bandengeluid dus.

Door parkeerschade en laten reinigen in een wasstraat is mijn velg beschadigd geraakt en wil ik dit laten vervangen.
Wilde in eerste instantie alle 4 opnieuw laten spuiten, maar vanwege de prijs (enkele honderden euro's) weegt dat niet op tegen nieuwe velgen. Weten jullie een velgensite voor de BMW 5-series van 1996 - 1999. Welke type velg raden jullie aan en weten jullie toevallig een goed adresje waar ik een complete set van banden en velgen kan krijgen omgeving Den Haag e.o.?

Groetjes

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Banden- en velgenadvies 528i 1996 -1998

Post by D@NNY »

Erg moeilijk, ik ken je velgen smaak niet, en banden zijn erg moeilijk.
Wat iemand topbanden vind, vindt de ander klotebanden....Die discussie hebben we hier vaak gevoerd :lol:
Adresje rond Den Haag.....Ik heb goede ervaring met Pitbox aan de lekstraat, maar ik weet niet wat voor prijzen je aan denkt. Hier zit je namelijk al snel boven de 1200 euro voor nieuwe complete sets.

Bij schade heb ik zelf ooit eens 1 velg met laten maken bij de velgendokter. Dat was te doen qua prijs.

Banden kies ik uit online, en laat deze bezorgen bij een garage in de buurt die ze er dan opzet.
Bijv. http://www.autobandenmarkt.nl/. Maar er zijn meer van dat soort sites, en het loont om de prijzen te vergelijken van dit soort sites.

Anders op marktplaats ofzo tegen een compleet setje voor een 5 serie aanlopen.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Nexus
Neutraal
Type Auto: Z4 3.0i

Re: Banden- en velgenadvies 528i 1996 -1998

Post by Nexus »

Heb nu een aantal malen Goodyear Eagle F1 (toen nog de GSD3, nu is er de Asymmetric) laten plaatsen, echt een wereldband. Vooral bij nat weer enorm veel grip. Kan ik je van harte aanraden uit eerste hand.

Vredestein maakt over de hele linie ook goede banden; de Ultrac Sessanta is een erg goede sportieve band waar zo'n beetje alle eigenaren zéér enthousiast over zijn. En toch mooi een Nederlands product.

Persoonlijk ga ik denk ik in het vervolg Vredestein proberen. Goede banden, Nederlands product en zeer concurrerend geprijsd.

Maar wil je zekerheid; met Michelins doe je zelden iets fout. Vind ze helaas wel aan de dure kant, en de concurrentie heeft de achterstand meer dan ingehaald.
Locked

Return to “Archief”