BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

[E39] Vreemd symbool op het dashboard

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
joepie007
Neutraal
Type Auto: E39

[E39] Vreemd symbool op het dashboard

Post by joepie007 »

Hallo,

Ik ben nieuw, en dit leek mij een leuk forum om mijzelf aan te melden. Ik heb een E39 (facelift model) waar vanochtend een vreemd lampje ging branden.

BMW hulpdienst en later een dealer gebeld, maar beide wisten niet waar het lampje voor was (zij hadden hem natuurlijk niet gezien, dus dat wordt wel wat lastiger om te beoordelen). Vandaar dat ik het eens hier probeer voordat ik het terrein bij de dealer (en dus de geldmeter gaat lopen :D ) op rij.

Het is een oranje symbool wat op mij neerkomt als twee auto's achter elkaar. In het boekjes is dit symbool niet terug te vinden.

Hopelijk weten jullie wat het is. De accupool gaat er zometeen in ieder geval vanaf en hopelijk is hij morgen al wel weer verdwenen, maar de nieuwsgierigheid blijft toch in dat geval.

[Edit] Accupool er weer op en het lampje is uit. Interesse in de betekenins van het lampje blijft nog steeds.

[ external image ]

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Re: [E39] Vreemd symbool op het dashboard

Post by Mickroz »

ACC icon: the two car icon comes on when you activate regular cruise control first (green icon in image below)...then the ACC option (indicated by the two cars next to TC light). Then when you set the distance that you want to keep between cars in front of you...the two cars following each other in the 20 digit alpha/numeric display will appear...and move closer or away from each other depending on which distance you select:

[ external image ]

Active Cruise Control.
Rijden in druk verkeer wordt minder vermoeiend. Active Cruise Control houdt zowel de gewenste snelheid aan als voldoende afstand tot voor u rijdende auto’s.

Radar tast permanent de rijbaan voor de auto af. Nadert uw BMW een langzamer rijdende voorligger, dan wordt via motormanagement en remmen de eigen snelheid aangepast en automatisch afstand gehouden. Deze afstand wordt vooraf door de rijder geprogrammeerd in seconden in plaats van in meters, zodat bij elke snelheid sprake is van voldoende veiligheidsmarge. Is de rijbaan weer vrij of meerdert de voorligger vaart, dan voert Active Cruise Control de snelheid weer op tot de eerder ingestelde snelheid. Op elk moment is een korte druk op gas- of rempedaal voldoende om het systeem uit te schakelen en weer zelf de volledige controle over de auto over te nemen. Bochten berekent Active Cruise Control aan de hand van gegevens van DSC en navigatiesysteem. Zo kan het herkennen of een andere auto op de eigen of een andere rijbaan rijdt, of dat de snelheid voor een scherpe bocht moet worden aangepast.
Een krachtige, verwarmbare sensor zorgt dat het systeem onder alle weersomstandigheden betrouwbaar werkt. Vier snelheden kunnen vooraf worden geprogrammeerd en met een druk op de knop worden opgeroepen. Het werkingsgebied loopt van 30 tot 180 km/h. Active Cruise Control is geen automatische piloot – buiten dit gebied en indien harder moet worden geremd, wordt de rijder akoestisch en optisch gevraagd om in te grijpen.
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Haha, grappig, denk je een probleem te hebben, blijkt het een coole optie... :ja:
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Post by Mickroz »

vind het raar dat een bmw hulpdienst en de dealer niet weten wat dit lampje betekent...
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

Mike
1e Versnelling
Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot

Post by Mike »

als iemand weet hoe je kan zien dat je dat hebt? let me know :)

Oeps..!

had het filmpje even beter moeten bekijken haha, die knopjes heb ik niet op me stuur (voor de afstand) dus dan zal ik het wel niet hebben
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”