Eergisteren is mijn auto uitgevallen op de snelweg en wilt sindsdien niet meer starten, auto staat nu thuis.
Maar nu wilt hij nog steeds niet aan, alles draait wel en ook de distributie riem draait mee maar alsnog slaat hij niet aan. Bougie's vonken wel maar zijn ook nat van de benzine. Ze hebben wel een gelige vonk ipv een blauwe vonk.
Ook is er een andere DME ingekomen uit een rijdende 318i om te testen maar het probleem is er nog steeds.
Iemand nog enige ideeën, alvast bedankt!
Gaat trouwens om een 318i Sedan uit '92 en niet om de 318iS zoals in mijn naam
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Uitgevallen en start niet meer
Moderator: Moderator Team
Uitgevallen en start niet meer
Last edited by g318is on 07 Dec 2009 19:27, edited 2 times in total.
Wie laag wilt zijn, moet omrijden
Re: Uitgevallen en start niet meer
Nee de DME's hadden de zelfde nummer.
Ik heb ook iets gelezen over een vliegwielsensor. Dat als die geen goede signaal doorgeeft de motor ook niet zal starten. Maar mijn bougies vonken wel, en toch zijn ze nat van de benzine dan zou de auto motor in iedergeval moeten starten, of ie goed loopt is dan een tweede.
Ik heb ook iets gelezen over een vliegwielsensor. Dat als die geen goede signaal doorgeeft de motor ook niet zal starten. Maar mijn bougies vonken wel, en toch zijn ze nat van de benzine dan zou de auto motor in iedergeval moeten starten, of ie goed loopt is dan een tweede.
Nou heb het probleem gevonden, een paar tanden van mijn distributie riem zijn tijdens het rijden afgebroken.
[ external image ]
Binnenkort nieuwe riem erop en hopelijk zijn er geen kleppen krom.. Heeft iemand toevallig een link of een techdoc om de kleppen te vervangen?
[ external image ]
Binnenkort nieuwe riem erop en hopelijk zijn er geen kleppen krom.. Heeft iemand toevallig een link of een techdoc om de kleppen te vervangen?
Zo, dat is lekker.
Hopelijk valt het mee en zijn er inderdaad geen kleppen krom.
Hopelijk valt het mee en zijn er inderdaad geen kleppen krom.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
even proberen met een nieuwe riem,
als hij dan nog niet start even compressie meten,dan weet je of de kleppen nog heel zijn.
anders even een kopje van een sloop/schade wagen erop.
als hij dan nog niet start even compressie meten,dan weet je of de kleppen nog heel zijn.
anders even een kopje van een sloop/schade wagen erop.
2002 '75 +m3 '93+530D'02