BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

325 tds aut. '96 startprobleem

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ruland
Neutraal
Type Auto: 325 tds touring aut5 diesel
It’s my birthday

325 tds aut. '96 startprobleem

Post by ruland »

hee allemaal, heb een probleem met mijn 325 tds aut.sport van '96 , door de kou van laatste tijd start mijn bmw niet. draait wel rond maar slaat niet aan, heb toen met een monteur en startkabels eraan, omdat accu redelijk zwak gestart had, sloeg nog niet aan, heeft hij er ether, dus remmenreiniger in de luchtinlaat gespoten, toen sloeg hij na enige malen proberen wel aan en liep verder ook wel goed, na nachtje te hebben gestaan, s'morgens weer niets.
Hoe weet ik of het aan mijn gloeiers ligt, dashb. geeft wel aan dat er gegloeid word maar heb mijn twijfels, of mss een brandst. storing oid, is uitlezen enige optie , want kan nu niet even naar de dealer.
Wat kan ik visueel of handmatig checken? Iemand idee, of in de buurt van rosmalen die me wil helpen, uiteraard tegen vergoeding.

gr. ruland

Topic Author
ruland
Neutraal
Type Auto: 325 tds touring aut5 diesel
It’s my birthday

Re: 325 tds aut. '96 startprobleem

Post by ruland »

opgelost........... wat blijkt? 5 van de 6 gloeistiften stuk...ja dan word aanslaan natuurlijk wel een beetje moeilijk, 6 nieuwe erop en probleem opgelost.
Vind het trouwens toch vreemd dat ik er niet eerder iets van gemerkt heb, starte altijd zonder problemen, ook met redelijke nachtkou, maar goed, moet nu opgelost zijn, dank voor het lezen van mijn verhaal,
suc6 met jullie bolide,
gr ruland

ronald 2002
2e Versnelling

Re: 325 tds aut. '96 startprobleem

Post by ronald 2002 »

controleer je gloeirelais eens.
als deze te lang blijft gloeien zullen je nieuwe gloeistiften een heel korte levensduur hebben.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”