BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E36 320i Houdt in
Moderator: Moderator Team
E36 320i Houdt in
Beste lezers,
Ik ben Jeroen, nieuw op dit forum, en meteen al een vraag!
Ik ben in het bezit van een E36 320i Coupe van 1993 en heb hier een probleem mee, namelijk:
De auto houdt af en toe verschrikkelijk in. Hij blijft dan hangen op het toerental en bij vol gas reageert hij amper. Als ik vervolgens de koppeling in trap en vol gas geef is het even weg. Meestal is dit als de auto op temperatuur is. Eenmaal op de snelweg heb ik hier geen problemen mee. Het probleem doet zich het meeste voor tussen de 2000 en 3500 toeren.
Ik heb de Lambdasonde en de luchtmassameter al vervangen maar zonder resultaat.
Ik hoop dat jullie nog ideeen/oplossingen hebben, want ik weet het even niet meer!
Groeten Jeroen
Ik ben Jeroen, nieuw op dit forum, en meteen al een vraag!
Ik ben in het bezit van een E36 320i Coupe van 1993 en heb hier een probleem mee, namelijk:
De auto houdt af en toe verschrikkelijk in. Hij blijft dan hangen op het toerental en bij vol gas reageert hij amper. Als ik vervolgens de koppeling in trap en vol gas geef is het even weg. Meestal is dit als de auto op temperatuur is. Eenmaal op de snelweg heb ik hier geen problemen mee. Het probleem doet zich het meeste voor tussen de 2000 en 3500 toeren.
Ik heb de Lambdasonde en de luchtmassameter al vervangen maar zonder resultaat.
Ik hoop dat jullie nog ideeen/oplossingen hebben, want ik weet het even niet meer!
Groeten Jeroen
-
gerardbmw320i
- Neutraal
- Posts: 33
- Joined: 13 Aug 2008 12:28
- Type Auto: touring 320i
- Age: 50
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
Re: E36 320i Houdt in
Benzinefilter is ook reeds vervangen.
Soms is er ook een (metaal) klap te horen tijdens dit inhouden. Dit is niet altijd zo.
Er zit een K&N filter op.
Krukassensor zou het misschien wel verklaren waarom hij niet altijd inhoudt??
Groeten Jeroen
Soms is er ook een (metaal) klap te horen tijdens dit inhouden. Dit is niet altijd zo.
Er zit een K&N filter op.
Krukassensor zou het misschien wel verklaren waarom hij niet altijd inhoudt??
Groeten Jeroen
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
Re: E36 320i Houdt in
zit je kn filter niet verstopt?
heb je 'm toevallig niet pas uitgewassen en opnieuw ingevet?
heb je 'm toevallig niet pas uitgewassen en opnieuw ingevet?
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Re: E36 320i Houdt in
Ik heb niks gedaan met de kn filter. Hij ziet er verder goed uit en niet plakkerig oid.
Verwacht ook daar niet zo zeer het probleem in. Wat me wel dwars zit is die klap/tik die ik hoorde tijdens het inhouden..
Het probleem begint vrij irritant te worden.
Heb hem nu op de brug staan om de krukassensor te controleren op scheurtjes maar deze zit muurvast!
Verwacht ook daar niet zo zeer het probleem in. Wat me wel dwars zit is die klap/tik die ik hoorde tijdens het inhouden..
Het probleem begint vrij irritant te worden.
Heb hem nu op de brug staan om de krukassensor te controleren op scheurtjes maar deze zit muurvast!
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
Re: E36 320i Houdt in
bij volle belasting een klap in het inluitspruitstuk klink als een back fire.
veroorzaakt door een te arm mensel of zwakke vonk.
controleer alle luchtslangen en spruitstuk op vacuumlekkage.
heeft jouw wagen 1 of 6 bobines?
veroorzaakt door een te arm mensel of zwakke vonk.
controleer alle luchtslangen en spruitstuk op vacuumlekkage.
heeft jouw wagen 1 of 6 bobines?
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Re: E36 320i Houdt in
Gisteren heb ik alle luchtslangen ingespoten met remmenreiniger terwijl de auto liep. Geen verschil van stationair draaien gemerkt.
Ook alle bobines even een plaatsje opgeschoven (6) en mijn oude LMM er weer opgezet. Het lijkt alsof hij beter reed, maar nog wel inhouden (niet zo hevig!)
Het is ook inderdaad een gevoel alsof hij te weinig benzine krijgt.. Ik ga vandaag wel even het spruitstuk controleren.
Een heel raar probleem en ben een beetje ten einde raad.
Ook alle bobines even een plaatsje opgeschoven (6) en mijn oude LMM er weer opgezet. Het lijkt alsof hij beter reed, maar nog wel inhouden (niet zo hevig!)
Het is ook inderdaad een gevoel alsof hij te weinig benzine krijgt.. Ik ga vandaag wel even het spruitstuk controleren.
Een heel raar probleem en ben een beetje ten einde raad.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
Re: E36 320i Houdt in
Ik zat net even hard op na te denken maar wat mij opvalt is dat hij met de oude LMM beter rijdt als met de nieuwe.
Zou het kunnen dat de oude LMM stuk is en daardoor beter loopt? Want ik meen dat een auto met een kapotte LMM rijker loopt?
Ik heb hier helaas geen apparatuur om de benzinepomp druk te meten..
Zou het kunnen dat de oude LMM stuk is en daardoor beter loopt? Want ik meen dat een auto met een kapotte LMM rijker loopt?
Ik heb hier helaas geen apparatuur om de benzinepomp druk te meten..
