Met deze post hoop ik wat meer informatie te winnen over de mogelijke ondersteuning van Apple iPod op het fabrieks geleverde auto radio/navigatie systeem in mijn auto. Graag houd ik de auto zo origineel mogelijk, maar daar ik deze functionaliteit wel had in mijn vorige wagen hoop ik op een ondersteunde oplossing in deze wagen zonder dat hiervan iets zichtbaar is in het interieur (geen cradles, dockings, displays etc).
Eerder vandaag hebt ik contact gehad met BMW (Forepark, Leidschendam) die met behulp van het chassis nummer me hebben kunnen vertellen dat BMW geen origrinele accesoires levert voor mijn model BMW. De auto is daarvoor net te oud.
Aftermarket producten zoals bijvoorbeeld "DICE BMW iPod / iPhone Integration Kit SILVERLINE Pro" of "Dension Gateyway Series" maken het wèl mogelijk om een iPod op de bestaande autoradio aan te sluiten, waarbij deze tevens 'text' ondersteund zodat men op de radio kan zoeken op artiest, album, titel, playlist, etc.
Uit het eerdere gesprek met BMW blijkt dat het volgens hun toch met enige regelmaat voorkomt dat in geval van storingen (non-motor-technisch of carrosserie) de auto's niet of slecht kunnen worden 'uitlegezen'. Men heeft daarom aan klanten moeten verzoeken de ingebouwde apparatuur eerst weer uit te bouwen voor verdere uitlezing diagnose mogelijk is. Er is dan nog niets gezegd over dat de inbouw of het aftermarket apparaat zelf misschien de oorzaak is van de storing in kwestie.
Met deze post hoop ik jullie ervaringen te horen over het gebruik van aftermarket producten voor iPod ondersteuning in BMW´s en in het bijzonder de E39´s.
Bvd!

eBBy