Beste mede BMW-liefhebbers,
Ik ben voornemens een E60 LCI van 2007 aan te schaffen welke een lichte voorschade heeft, de stuurairbag is wel afgegaan. Ik vraag me af wat er naast de airbag zelf allemaal vervangen moet worden en welke kosten dit zo'n beetje met zich mee brengen. Ik heb gehoord dat dit een nogal dure hobby kan gaan worden..
Alvast bedankt!!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Airbag vervangen?
Moderator: Moderator Team
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Re: Airbag vervangen?
Ik denk altijd dat als je het antwoord op zo'n vraag niet zelf weet, dus geen professional bent, hier niet aan moet beginnen.. Meestal worden dit soort dingen inderdaad een dure hobby, laat het over aan mensen die het kunnen en koop zelf een goede auto of, als je geen goede e60 kan betalen, geen e60..
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
jeroentjuhh
- Neutraal
- Type Auto: E60
Bedankt voor dit duidelijke en vooral inhoudelijke antwoord..nicolay wrote:Ik denk altijd dat als je het antwoord op zo'n vraag niet zelf weet, dus geen professional bent, hier niet aan moet beginnen.. Meestal worden dit soort dingen inderdaad een dure hobby, laat het over aan mensen die het kunnen en koop zelf een goede auto of, als je geen goede e60 kan betalen, geen e60..
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Moeilijk te beantwoorden zo op afstand, (ik) wij kunnen de schade vanaf hier niet zien.
Wellicht dat je eens kunt informeren hier en daar, wat de globale kosten kunnen zijn.
Ik weet niet of je het allemaal zelf gaat doen, of moet laten doen. Zit natuurlijk een wezenlijk verschil in de kosten of je alleen de onderdelen nodig hebt, of ook nog eens het uurloon (vaak rond de 90 euro per uur) moet aftikken.
Een makkelijke manier is natuurlijk gewoon een nieuw stuur incl airbag, of alleen een airbag aanschaffen. maarja je weet niet wat voor onderhuidse schade zo'n auto heeft opgelopen....Als de airbag is afgegaan, is het meestal niet alleen maar plaatwerk schade, vaak is het niet zo simpel meer, en val je van het één in het ander.
Mits je de auto voor een zéér aantrekkelijke prijs kunt kopen is het nog wel te doen, maar vaak heb je voor de aanschafprijs plus de reparatie kosten gewoon eentje die niet in de kreukels heeft gelegen, al is die dan misschien een jaartje ouder dan deze die je op het oog hebt.
Wellicht dat je eens kunt informeren hier en daar, wat de globale kosten kunnen zijn.
Ik weet niet of je het allemaal zelf gaat doen, of moet laten doen. Zit natuurlijk een wezenlijk verschil in de kosten of je alleen de onderdelen nodig hebt, of ook nog eens het uurloon (vaak rond de 90 euro per uur) moet aftikken.
Een makkelijke manier is natuurlijk gewoon een nieuw stuur incl airbag, of alleen een airbag aanschaffen. maarja je weet niet wat voor onderhuidse schade zo'n auto heeft opgelopen....Als de airbag is afgegaan, is het meestal niet alleen maar plaatwerk schade, vaak is het niet zo simpel meer, en val je van het één in het ander.
Mits je de auto voor een zéér aantrekkelijke prijs kunt kopen is het nog wel te doen, maar vaak heb je voor de aanschafprijs plus de reparatie kosten gewoon eentje die niet in de kreukels heeft gelegen, al is die dan misschien een jaartje ouder dan deze die je op het oog hebt.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
bij airbag hoort natuurlijk de airbag computer, gordelspanners (vaak) als het hele klusje is geklaard, alles laten uitlezen en resetten van foutcodes 
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Om in te haken op het kostenplaatje.
Het hele gebeuren van crashsensor airbag gordelspanners is idd een dure grap en ik zou om die reden zeker even gaan uitzoeken wat de prijs gaat worden van het hele grapje incl alle onderdelen om de schade te maken.
Niet dat als je klaar bent je beter een schadevrije had kunnen kopen.
Gemiddelde ervaring met schadeauto`s is dat ze vrij prijzig zijn en als ze dat niet zijn er ergens een addertje onder het gras zit bijv stervens dure onderdelen of meer schade dan op het eerste gezicht te zien is.
Het hele gebeuren van crashsensor airbag gordelspanners is idd een dure grap en ik zou om die reden zeker even gaan uitzoeken wat de prijs gaat worden van het hele grapje incl alle onderdelen om de schade te maken.
Niet dat als je klaar bent je beter een schadevrije had kunnen kopen.
Gemiddelde ervaring met schadeauto`s is dat ze vrij prijzig zijn en als ze dat niet zijn er ergens een addertje onder het gras zit bijv stervens dure onderdelen of meer schade dan op het eerste gezicht te zien is.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000