BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Probleem wat zich niet altijd voor doet

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Sjoebie
Neutraal

Probleem wat zich niet altijd voor doet

Post by Sjoebie »

Beste forummers,

Ik heb een 523 I High Executive bj 2000.

2 maanden geleden is mijn BMW na 2 jaar stilstand weer geheel gekeurd en rijklaar gemaakt en uitgelezen enz.

Echter ontstaat er x op x een blijkbaar andere rijmodus, nl;

De ene x loopt hij als een trein als het gaat om optrekken en acceleratie, maar vaak ook niet, hij trekt dan langzaam op en duurt lang voor hij naar de volgende versnelling gaat en accelereren doet ie dan als een oude dame.

Het is uiteraard een automaat ( voor zover dat nog niet was begrepen) en de motor start bij optreden van genoemd iets anders dan normaal ( moet ff door blijven starten)

Wie o wie kan mij in deze helpen?

Iedereen groet van Sjoebie

Apae01
1e Versnelling

Re: Probleem wat zich niet altijd voordoet komen

Post by Apae01 »

Even wat zaken doorvragen:
- Heb je na die storing al eens laten uitlezen? Zo ja, welke storingsmeldingen krijg je dan?
- Heb je na de twee jaar stilstand al redelijk kilometeres gemaakt, of is dat maar een paar kilometer?
- Is bij het rijklaar maken de twee jaar oude brandstof vervangen, of rijd je nog op oud spul, eventueel zelfs met conserverings-toevoegingen?

Wat het laatste punt betreft: benzine, vooral euro95, is niet zo lang houdbaar: staat een auto lang stil dan kan je het beste de brandstoftank aftappen en verversen. Ook zou ik voor de zekerheid het brandstoffilter vervangen.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Probleem wat zich niet altijd voordoet komen

Post by D@NNY »

Misschien een domme opmerking, maar zit er geen sportstand en een normale / eco stand op die automatische bak....?
Dat verklaard mijns inziens het verschil wat je beschrijft.
Echter ontstaat er x op x een blijkbaar andere rijmodus, nl;
De ene x loopt hij als een trein als het gaat om optrekken en acceleratie, maar vaak ook niet, hij trekt dan langzaam op en duurt lang voor hij naar de volgende versnelling gaat en accelereren doet ie dan als een oude dame.
Eventueel zit hier een defect (geheugen,electronica o.i.d), of verwissel je (of de auto) onbewust de standen.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Post Reply

Return to “Algemeen”