Hallo, heb nu 4 weken een 530D a uit '99.
T lijkt wel of deze auto inhoud en niet lekker doortrekt na de 100 km/u.
Ook de toeren blijven hangen soms, of gaan omhoog maar geen merkbaar meer vermogen.
Vaak lijkt het ook of de Bak niet op tijd schakeld? dwz:lang in hoge toeren voor dat ie schakeld.
Kikck down resulteert ook vaak in alleen maar meer toeren maken maar geen merkbaar vermogen want de wagen komt amper op snelheid.
Ik had hiervoor een E36 316 en die was mischien nog wel sneller vwb door trekken en toeren op bouwen...
Beetje vreemd dus omdat een 6 cilinder diesel toch wel wat kracht heeft. zeker een 3.0..
er is rechts voor een abs sensor vervangen.
en bij de dealer na uitlezen vanwege een melding in check control blijken 1 of meerdere gloeispiralen kapot?
Of het koudstart relais, of een zekering zeiden ze daar.. fijn..
de melding was: einsprtizAnlage.
Ik had het idee dat de ecu in Noodloop stond, echter na de melding te hebben gereset is er geen verschil in aansturing lijkt het, net of er een zware aanhanger achter hangt.
De wagen rookt niet, dus de turbo lijkt me prima, die is wel goed te horen als de wagen weer eens meer toeren maakt dan vermogen bij optrekken van 100km/u.
onder de 100km/u en boven 130 km/u trekt de auto gewoon goed door tot een 160 km/u.
Iemand een idee?
KM is 287.000 nu..
3000 kilomter na aankoop begint het toch wel iritant te worden, zeker berg op in Zuid-Frankrijk... met een hoopje kampeer spullen achter in, dus aan het gewicht zal het niet liggen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
530D automaat in noodloop?
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: e39 530Da
-
- Neutraal
Re: 530D automaat in noodloop?
Niemand een idee?
Niemand die het zelfde of iets vergelijkbaars heeft gehad met een E39 Automaat?
Niemand die het zelfde of iets vergelijkbaars heeft gehad met een E39 Automaat?
-
- Neutraal
- Type Auto: 5 serie
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Ja, hij heeft hem uit laten lezen, dat schrijft hij.
Maar wat ik niet snap: je had een nogal specifieke foutmelding die een plausibele verklaring is en daar doe je niets mee?
Maar wat ik niet snap: je had een nogal specifieke foutmelding die een plausibele verklaring is en daar doe je niets mee?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
- Neutraal
Na resetten is de melding niet meer terug gekomen, denk dat het kwam omdat de wagen een tijd heeft stil gestaan bij een Dealer.
De wagen rijd ook fijner sinds er meer kilometers mee zijn afgelegd.
De locatie van de LMM is op internet ook nergens te vinden anders was deze er al uitgeschroefd en gereinigd/vervangen.
Had m in de aanzuig buis van het luchtfilter verwacht, maar daar zie ik niets zitten.
Moet ik onder de motor afdekking plaat gaan zoeken?
Koudstart: Geen probleem, er word mischien 10 seconden voor gegloeid bij -8 en de motor start soepel/zoals normaal bij warm weer. geen merkbaar verlies in vermogen dus het kan ook niet zijn dat er 1 of 2 cilinders niet mee onsteken (of mischien door kompressie, er zouden 1 of 2 gloeispiralen kapot zijn volgens de uitlees computer)
Waarom ik niets deed met de melding?
Er word aangegeven dat er een inspuit probleem was, nu niet meer, en de wagen loopt ook soepeler als voorheen.
Mischien waren de injectoren wat dicht geslibt of aangekoekt door t stilstaan bij de dealer en zijn ze nu 'open".
De EGR klep kan ook nog dichtzitten met aangekoekt roet, maar die haal ik er liever in een sleutel hok uit ivm vuil en vocht van buiten. (ik werk erg SCHOON als ik een motor onderdeel zelf vervang)
Ervaring met zelf sleutelen aan een blok als in mijn auto heb ik niet dus doe liever pas wat als ik weet waar ik aan begin.
een 15 jaar oud 4 cilinder benzine blokje durf ik wel aan, daar zit niet veel electronika aan.
Ik weet niet precies wat het probleem is dus ik kan eigenlijk alleen een vaag en omslachtig antwoord geven tot er iemand is die weet waar ie over praat wil reageren en oplossing kan geven, of in iedergeval een goede tip.
Ik kan wel sensors gan vervangen op de gok, maar mischien is t wel zo handig als ik dan weet WELKE dat zijn.
daar leer ik niet alleen van (graag zelfs) maar dan weet ik ook welke bestel nummers ik moet hebben.
Een auto bij de dealer neerzetten en vervolgens een maand salaris neertellen voor t oplossen van een probleem met behulp van 'klein materiaal en uurloon' kunnen we allemaal.
De wagen rijd ook fijner sinds er meer kilometers mee zijn afgelegd.
De locatie van de LMM is op internet ook nergens te vinden anders was deze er al uitgeschroefd en gereinigd/vervangen.
Had m in de aanzuig buis van het luchtfilter verwacht, maar daar zie ik niets zitten.
Moet ik onder de motor afdekking plaat gaan zoeken?
Koudstart: Geen probleem, er word mischien 10 seconden voor gegloeid bij -8 en de motor start soepel/zoals normaal bij warm weer. geen merkbaar verlies in vermogen dus het kan ook niet zijn dat er 1 of 2 cilinders niet mee onsteken (of mischien door kompressie, er zouden 1 of 2 gloeispiralen kapot zijn volgens de uitlees computer)
Waarom ik niets deed met de melding?
Er word aangegeven dat er een inspuit probleem was, nu niet meer, en de wagen loopt ook soepeler als voorheen.
Mischien waren de injectoren wat dicht geslibt of aangekoekt door t stilstaan bij de dealer en zijn ze nu 'open".
De EGR klep kan ook nog dichtzitten met aangekoekt roet, maar die haal ik er liever in een sleutel hok uit ivm vuil en vocht van buiten. (ik werk erg SCHOON als ik een motor onderdeel zelf vervang)
Ervaring met zelf sleutelen aan een blok als in mijn auto heb ik niet dus doe liever pas wat als ik weet waar ik aan begin.
een 15 jaar oud 4 cilinder benzine blokje durf ik wel aan, daar zit niet veel electronika aan.
Ik weet niet precies wat het probleem is dus ik kan eigenlijk alleen een vaag en omslachtig antwoord geven tot er iemand is die weet waar ie over praat wil reageren en oplossing kan geven, of in iedergeval een goede tip.
Ik kan wel sensors gan vervangen op de gok, maar mischien is t wel zo handig als ik dan weet WELKE dat zijn.
daar leer ik niet alleen van (graag zelfs) maar dan weet ik ook welke bestel nummers ik moet hebben.
Een auto bij de dealer neerzetten en vervolgens een maand salaris neertellen voor t oplossen van een probleem met behulp van 'klein materiaal en uurloon' kunnen we allemaal.
Had ik ook, maar dat was de hooge druk pomp... einde verhaal.. 800 euro voor een nieuwe bosch pomp