hallo, ik heb een vraagje over mijn xenon verlichting
sinds paar dagen is mijn verlichting links minder gaan branden dan rechts meer blauw en rechts meer wit
nu begrijp ik dat de levensduur er een beetje op zit en ik beter allebei de lampen kan gaan vervangen
nu is mijn vraag welke lampen heb ik ik zie op verschillende site s zoveel verschillende soorten
heb wel een foto kunnen maken
hopelijk herkent iemand van jullie welke dit is, weet wel dat het 10.000k is
alvast bedankt
http://img202.imageshack.us/i/03jan11189.jpg/
http://img211.imageshack.us/i/03jan11191.jpg/
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
xenon
Moderator: Moderator Team
Re: xenon
Lastig te zeggen, foto's zijn ook niet echt goed scherp!
Staat er nog iets op de behuizing van de lampen?
En 10.000 K is een erg blauw/paarse lamp, ik zou persoonlijk niet hoger gaan dan 8000K en ik denk er nu zelf aan om maar een setje 6000K erin te gaan plaatsen. Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar de aansluiting van de lamp, welke stekers worden er gebruikt om hem aan je balasten aan te sluiten?
Staat er nog iets op de behuizing van de lampen?
En 10.000 K is een erg blauw/paarse lamp, ik zou persoonlijk niet hoger gaan dan 8000K en ik denk er nu zelf aan om maar een setje 6000K erin te gaan plaatsen. Ik denk dat het belangrijker is om te kijken naar de aansluiting van de lamp, welke stekers worden er gebruikt om hem aan je balasten aan te sluiten?
En is het gelukt om wat scherpere foto's te maken, of de teksten op de lampen te lezen?
Hallo BMW vrienden,
Tot 6000 Kelvin geeft het meeste licht, daarna gaat het weer berg afwaarts met de licht afgifte.
Alles boven de 6.000 Kelvin word enkel maar blauwer tot aan paars/blauw van de 12.000 Kelvin
De term Kelvin is enkel de tint van het licht, de kleur dus!
het varieert dus van 4300 Kelvin tot aan 12.000 Kelvin.
de 4.300 kelvin lampen geven een geelachtig/wit licht, hoe hoger tot aan de 6.000 Kelvin is fel wit licht.
Maar ik dacht echter dat de waardes van de Xenon lampen al begonnen bij 3.400 kelvin, maar weet dit niet helemaal zeker.
Het vervangen van Xenon lampen is net als bij de Halogeen lampen, raak deze niet aan bij het glas, vervang beide lampen beter als set, daar bedoel ik dus mee, de groot gedimd lampen, zo ook de andere lampen als set is altijd beter, kort na elkaar kan de andere lamp ook stuk gaan, dan blijf je bezig met wisselen.
met vriendelijke groet,
Ad
Tot 6000 Kelvin geeft het meeste licht, daarna gaat het weer berg afwaarts met de licht afgifte.
Alles boven de 6.000 Kelvin word enkel maar blauwer tot aan paars/blauw van de 12.000 Kelvin
De term Kelvin is enkel de tint van het licht, de kleur dus!
het varieert dus van 4300 Kelvin tot aan 12.000 Kelvin.
de 4.300 kelvin lampen geven een geelachtig/wit licht, hoe hoger tot aan de 6.000 Kelvin is fel wit licht.
Maar ik dacht echter dat de waardes van de Xenon lampen al begonnen bij 3.400 kelvin, maar weet dit niet helemaal zeker.
Het vervangen van Xenon lampen is net als bij de Halogeen lampen, raak deze niet aan bij het glas, vervang beide lampen beter als set, daar bedoel ik dus mee, de groot gedimd lampen, zo ook de andere lampen als set is altijd beter, kort na elkaar kan de andere lamp ook stuk gaan, dan blijf je bezig met wisselen.
met vriendelijke groet,
Ad
4300K is het hoogst in Lumen, lager zoals 4000K is nog iets meer Lumen, maar is in D2S zo goed als niet verkrijgbaar. Aftermarket fittingen gaan vanaf 3000K. Hoe hoger je K-waarde, hoe blauwer het wordt en minder Lumen.
Hallo MaiS E39,
Dat is precies wat ik al zei.
Tot 6000 K geeft de meeste opbrengst, daarna word het licht enkel maar blauwer tot paars achtig aan toe, de opbrengst zakt gestaag na de 6000 K.
De Lummen is de licht opbrengst, en is het gunstigste tot de 6000 K, daarna gaat het bergafwaarts.
Ik vind het ook niet mooi ook zo blauw, en het heeft geen effect meer bij nat weer.
Blauw is enkel maar heel mooi voor de ogen ( Iris ), niet voor de verlichting.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is precies wat ik al zei.
Tot 6000 K geeft de meeste opbrengst, daarna word het licht enkel maar blauwer tot paars achtig aan toe, de opbrengst zakt gestaag na de 6000 K.
De Lummen is de licht opbrengst, en is het gunstigste tot de 6000 K, daarna gaat het bergafwaarts.
Ik vind het ook niet mooi ook zo blauw, en het heeft geen effect meer bij nat weer.
Blauw is enkel maar heel mooi voor de ogen ( Iris ), niet voor de verlichting.
Met vriendelijke groet,
Ad