Ik ben van plan om een BMW E39 te kopen. Ik denk meer aan bj 97 tot 99. En dan aan type 523 automaatje. Nu heb ik er 1 op het oog alleen deze heeft dus aardig wat gereden. Zo een 210.000 km. Nu was mijn vraag waar moet ik op letten als die boven de 2 ton heeft gelopen? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten ?? ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil echt graag een E39 namelijk
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Hulp bij een BMW E39
Moderator: Moderator Team
Hulp bij een BMW E39
Hoi jongens en eventueel meisjes
,
Ik ben van plan om een BMW E39 te kopen. Ik denk meer aan bj 97 tot 99. En dan aan type 523 automaatje. Nu heb ik er 1 op het oog alleen deze heeft dus aardig wat gereden. Zo een 210.000 km. Nu was mijn vraag waar moet ik op letten als die boven de 2 ton heeft gelopen? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten ?? ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil echt graag een E39 namelijk
Ik ben van plan om een BMW E39 te kopen. Ik denk meer aan bj 97 tot 99. En dan aan type 523 automaatje. Nu heb ik er 1 op het oog alleen deze heeft dus aardig wat gereden. Zo een 210.000 km. Nu was mijn vraag waar moet ik op letten als die boven de 2 ton heeft gelopen? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten ?? ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik wil echt graag een E39 namelijk
-
sportfan27
- 1e Versnelling
- Posts: 213
- Joined: 11 Aug 2008 15:59
- Location: zeg ik lekker niet
- Age: 46
Ik zou zeggen : Google even wat verder en je zult genoeg aankoop tips vinden voor de E39 serie .
Ik ga hier niet alles opnoemen want zoveel tijd heb ik niet , maar over de KM-stand hoef je in principe geen zorgen te maken mits de BMW netjes is onderhouden, die 6 cyl. blokken kunnen makkelijk 4 ton halen.
k:
Gewoon even vragen bij de verkoper naar de historie/boejes/facturen.
Ik zou vooral kijken wanneer de draagarmen+rubbers/remschijven zijn vervangen.
Over de automaat kan ik je weinig vertellen want die heb ik niet , bij een schakelbak kun je wel verwachten dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn bij zo,n km-stand byv.
Succes

Ik ga hier niet alles opnoemen want zoveel tijd heb ik niet , maar over de KM-stand hoef je in principe geen zorgen te maken mits de BMW netjes is onderhouden, die 6 cyl. blokken kunnen makkelijk 4 ton halen.
Gewoon even vragen bij de verkoper naar de historie/boejes/facturen.
Ik zou vooral kijken wanneer de draagarmen+rubbers/remschijven zijn vervangen.
Over de automaat kan ik je weinig vertellen want die heb ik niet , bij een schakelbak kun je wel verwachten dat de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn bij zo,n km-stand byv.
Succes
Re: Hulp bij een BMW E39
ik heb zelf een 530d ui 1999 te koop met 235dkm op teller
Re: Hulp bij een BMW E39
Lampje abs + tracks brand en de km teller werkt niet.
spontaan na het starten gebeurt.
Is dit bij iemand bekent.
Graag reaktie.
spontaan na het starten gebeurt.
Is dit bij iemand bekent.
Graag reaktie.
Re: Hulp bij een BMW E39
Heb hetzelfde gehad zelfs meerdere keren eerst een aantal abs sensors vervangen door de garage en ook een achterwiellager
kwam later wer terug toen nog een sensor er is er nu nog een die niet vervangen is.
het vreemde was dat de km eller soms aan en uit gaat tevens doen de ruitenwissers dan raar op stand 1 gaan ze dan naar intervan omdat de bc denkt dat je langzamer rijd dan 6km/h
kwam later wer terug toen nog een sensor er is er nu nog een die niet vervangen is.
het vreemde was dat de km eller soms aan en uit gaat tevens doen de ruitenwissers dan raar op stand 1 gaan ze dan naar intervan omdat de bc denkt dat je langzamer rijd dan 6km/h
