BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
temperatuurmeter in het blauw
Moderator: Moderator Team
-
sandranneke
- Neutraal
- Type Auto: E36 318 cabrio
temperatuurmeter in het blauw
Beste BMW liefhebbers. Ik heb een vraag: Ik ben de trotse bezitter van een bmw 318 cabriolet (e36 '94) De temperatuur meter loopt sinds kort niet meer op. Deed het eerst prima en stond keurig in het midden. Sinds kort dus blijft de meter in het blauwe gedeelte staan. Maar wel aan het einde van het blauwe vakje. Dus gaat wel iets omhoog. Wat kan dit zijn? Motor etc loopt nog goed. Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven. BVD.
Re: temperatuurmeter in het blauw
Begin eens bij je thermostaat.... misschien ff langs je plaatselijke garage rijden alvorens te vragen wat het allemaal niet zou kunnen zijn??sandranneke wrote:Beste BMW liefhebbers. Ik heb een vraag: Ik ben de trotse bezitter van een bmw 318 cabriolet (e36 '94) De temperatuur meter loopt sinds kort niet meer op. Deed het eerst prima en stond keurig in het midden. Sinds kort dus blijft de meter in het blauwe gedeelte staan. Maar wel aan het einde van het blauwe vakje. Dus gaat wel iets omhoog. Wat kan dit zijn? Motor etc loopt nog goed. Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven. BVD.
Hallo BMW vrienden,
De temperatuurmeter blijft in het blauwe gebied!
Kan de temperstuurzender zijn die stuk is, maar ook de temperatuurmeter.
Misschien is het draadje op de temperatuurzender los geraakt, of misschien een slecht contact.
Zorg er voor dat u dit altijd als eerste gaat controleren, dan maakt u geen kosten, en is het in no-time opgelost, wie weet!
Voorde hand liggend zou je ook de thermostaat kunnen noemen.
Als u een stuk gereden hebt, zijn dan beide radiateurslangen goed warm, en beiden een beetje dezelfde temperatuur?
Als deze slangen goed wrm zijn, dat je ze bijna niet kan aanraken, dan is de thermostaat niet stuk, de bedrijfstemperatuur haal je normaal rond de 11 a 15 minuten, bij een defecte thermostaat zal dit echt niet het geval zijn, dat duurt nog iets langer.
de thermostaat kan op 2 manieren stuk gaan, met de klep helemaal open, of geheel gesloten.
Als de klep gesloten is, dan hebt u binnen een hele korte tijd een kokende motor.
En bij een geopende klep word deze helemaal niet warm.
Dus even uit testen.
met vriendelijke groet,
Ad
De temperatuurmeter blijft in het blauwe gebied!
Kan de temperstuurzender zijn die stuk is, maar ook de temperatuurmeter.
Misschien is het draadje op de temperatuurzender los geraakt, of misschien een slecht contact.
Zorg er voor dat u dit altijd als eerste gaat controleren, dan maakt u geen kosten, en is het in no-time opgelost, wie weet!
Voorde hand liggend zou je ook de thermostaat kunnen noemen.
Als u een stuk gereden hebt, zijn dan beide radiateurslangen goed warm, en beiden een beetje dezelfde temperatuur?
Als deze slangen goed wrm zijn, dat je ze bijna niet kan aanraken, dan is de thermostaat niet stuk, de bedrijfstemperatuur haal je normaal rond de 11 a 15 minuten, bij een defecte thermostaat zal dit echt niet het geval zijn, dat duurt nog iets langer.
de thermostaat kan op 2 manieren stuk gaan, met de klep helemaal open, of geheel gesloten.
Als de klep gesloten is, dan hebt u binnen een hele korte tijd een kokende motor.
En bij een geopende klep word deze helemaal niet warm.
Dus even uit testen.
met vriendelijke groet,
Ad
-
ArnoldC
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Weet bijna zeker dat het je thermostaat is. Als je temp. sensor kapot is heb je soms ook last van slecht starten bij koude of warme motor. De meter zelf gaat bij deze auto's nooit kapot, tenminste ik heb het nog nooit gezien.