Hoi mensen,
Sorry als dit een domme vraag is, maar ik heb nooit eerder een diesel gehad.
Mijn BMW 118d klinkt sinds een week anders.
Vooraan bij de motor hoor je een schel draaiend geluid, vergelijk het maar met een tsjilpend vogeltje.
Ik heb dit wel eens bij andere diesels gehoord, maar nooit bij die van mezelf.
Het klinkt niet lekker, is dit een bekend verschijnsel?
Misschien herkent iemand dit, voordat ik meteen naar de garage rijd (want hij rijdt verder prima!).
Groeten JP
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Diesel klinkt ineens anders, schel geluid
Moderator: Moderator Team
Diesel klinkt ineens anders, schel geluid
T-shirt bedrukken met eigen tekst/afbeelding: http://www.bedrukt.nl
Re: Diesel klinkt ineens anders, schel geluid
is het weg als je gas geeft in zijn vrij?
Re: Diesel klinkt ineens anders, schel geluid
eelcojo, jij wil naar de multi riem toe of?
iig: het wil wel eens voorkomen bij automatisch gespannen multi riemen, dat de auto hierdoor bij een stationair toerental gaat "schreeuwen".
ik heb dit probleem zelf gehad bij een 325TD. zelfs na het vervangen van de spanner, en alle rollen en riemen was het probleem niet over. ermee leren leven dan maar.
iig: het wil wel eens voorkomen bij automatisch gespannen multi riemen, dat de auto hierdoor bij een stationair toerental gaat "schreeuwen".
ik heb dit probleem zelf gehad bij een 325TD. zelfs na het vervangen van de spanner, en alle rollen en riemen was het probleem niet over. ermee leren leven dan maar.