BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

aandrijfas lek?

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
jarnobmw
Neutraal

aandrijfas lek?

Post by jarnobmw »

Hoi

Om maar meteen vandaag gevonden probleem te verduidelijken, hier drie foto's van mijn aandrijfas achter,

links:
[ external image ]

en rechts:
[ external image ]
[ external image ]

Mij lijkt het dat rechts 'lek' (kapot) is.
Kan iemand mij vertellen wat dit voor consequenties heeft en of ik dit eventueel zelf kan verhelpen?

Heeft dit misschien te maken met een 'zachte fluit' die ik hoor als ik rijd?

Kan dit ook te maken hebben met een paar graden speling op mn rechter achterwiel, of is dat heel wat anders? Dit heb ik opgemerkt toen ik 'm vanmiddag op de krik had staan en mijn rechter achter wiel los was van de grond.

Klopt het dat ik hier het onderdeel heb wat ik eventueel zou moeten vervangen:
[ external image ]

Vriendelijke groet!

Jarno

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Re: aandrijfas lek?

Post by ArnoldC »

Ziet er niet echt schrikbarend uit, lekker mee door blijven rijden!

Topic Author
jarnobmw
Neutraal

Post by jarnobmw »

Hej Arnold!

Bedankt voor je reactie!

Kun je mij dan misschien uitleggen wat ik hier zie? Het enige wat ik nu namelijk zelf begrijp is dat er een verschil zit tussen links en rechts :-)

Welke is zoals het hoort, de droge of de natte en wat is er bij de verkeerde aan de hand?

Overigens zie ik boven de natte kant ook een streep smeer, wat duidelijk bij het ronddraaien eruit is geslingerd..

Thanks!

Jarno

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Heb dit al best vaak gezien, wat of het precies is weet ik ook niet. Het hoort natuurlijk niet, dus de droge kant is ok. Dat je een streep smeer erboven ziet, is dan opzich normaal. De aandrijfashoezen zijn toch nog wel heel?

Topic Author
jarnobmw
Neutraal

Post by jarnobmw »

Hej Arnold,

Ja de aandrijfashoezen zelf zijn nog heel.
Die streep smeer begrijp ik ook ja, maar waar ik dan bang voor ben is dat op een gegeven moment de smeer binnenin gewoon op is, eruitgeslingerd, en dat het dan plots helemaal kapot gaat draaien als ik rustig 140 op de linker baan rijd..
Locked

Return to “Archief”