BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Grijs kenteken

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
glasya
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i

Grijs kenteken

Post by glasya »

Dag mensen,

Ik loop inmiddels al een tijdje rond met iets waar ik zelf niet veel van af weet, op het moment bezit ik een E36 316i, nu kost mij dit in de maand 45 euro aan verzekering, en 40 voor wegenbelasting, op zich prima te doen.
Ben altijd erg tevreden geweest over mijn BMW, rijd lekker en als je niet te gek doet kan je zelfs rond de 750km op een tank doen. Maar nu komt het echter :D

Één van mijn zussen woont sinds een jaar in Canada, afgelopen winter ben ik daar geweest en ben ik eigenlijks verliefd geworden op de auto's. Zo heb ik het genoegen gehad o.a. Dodge Ram, Chevrolet Suburban, 1978 Chevrolet Corvette, Cadillac STS en nog een aantal auto's te ervaren. Totaal andere caliber auto's heerlijke stoelen/banken, een dikke ronkende V8, automaat etc. echt mijn ding!

Nu ben ik aan het kijken naar een aantal opties, aangezien ik een BTW nummer heb (eigen webdesign bureautje) zou ik dus theoretisch gezien in aanmerking moeten kunnen komen voor een grijs kenteken (Chevrolet Silverado pick-up).
Maar als ik het een beetje begrijp is dit alleen voor de zakelijke kilometers, je moet al je ritten dus kunnen verantwoorden. Zakelijke kilometers zal ik amper maken, het is ook voor privé gebruik maar zonder grijs kenteken is zo'n truck in nederland vrijwel niet te doen.

Een andere optie zal wellicht zijn om een 1965 Buick Wildcat / Plymouth Sport Fury 3 te regelen aangezien deze onder de oldtimer regeling vallen en ik op die manier niet aan de hoge wegenbelasting vast zit. Echter vertelde mijn zwager mij dat hieraan waarschijnlijk een maximaal aantal kilometers per jaar zit (12.000 ofzo?).

Al met al weet ik niet echt wat mijn opties zijn, iemand hier ervaring mee?
BMW E36 316i Coupé
Mercedes C180 Esprit Sedan

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Grijs kenteken

Post by D@NNY »

Heb er ook niet heel veel kaas van gegeten, maar "vals" spelen heeft geen zin meer in dit land, want bij de regelmatige ANPR (automatic numberplate recognition) controles hang je er snel aan als je zakelijk en privé niet kan scheiden.
Zo is mijn collega laatst tegen de lamp gelopen op zondag richting de Efteling met 2 kids en de leaseauto die "op de zaak staat" :lol: Ga dat maar eens uitleggen.... ;)

Je laatste alinea: Dat ligt aan je verzekering. In het algemeen geldt, Hoe minder kilometers je rijdt met je oldtimer, des te voordeliger je premie is.
Maar er zitten helaas een hoop voorwaarden aan bij veel verzekeraars.
Bij de ANWB bijvoorbeeld kan je alleen terecht voor een oldtimer met een max van 7500 km, en moet je er je woon-werk auto ook verzekeren.
Bij andere maatschappijen zijn 10.000 12.000 of zelfs 15.000-20.000 km per jaar mogelijk, je gaat alleen wel veel meer betalen.

Veel voorkomende voorwaarden:
- je dient aantoonbaar een 2e auto te hebben voor woon-werkverkeer
- Geen dagelijks gebruik
- minimaal 25 jaar oud
- Erkende taxatie
- Geen cabriolet

Kortom het is flink zoeken (iets met bomen en bos)
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Post Reply

Return to “Off-Topic”