BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Lakproblemen bekend?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw2011
Neutraal
Type Auto: 118i

Lakproblemen bekend?

Post by bmw2011 »

Ik heb sinds begin dit jaar een 118i uit 2011 (zwart metallic).
Ik ben op zich heel secuur met zaken als vogelpoep en zo er gelijk afhalen.

Zelfs dan blijven er al gelijk rare doffe plekken achter op deze nieuwe auto.
Heb ik bij geen enkele auto nog meegemaakt.
Heeft BMW tegenwoordig zulke zwakke zachte lak die niks kan hebben?

Hoe krijg ik die doffe plekken weg en wie heeft hier nog meer last van?

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Lakproblemen bekend?

Post by D@NNY »

In vogelpoep zit heel vaak zuur, dit tast de lak aan. Op zwart en donkerblauw zie je dit al heel erg snel.
Ik zorg zelf altijd dat ik een vochtige spons bij me heb in een zakje in de achterbak. Leg deze bij constatering van vogelpoep er even op, en laat het weken. Nooit gaan schuren of krabben.
Als je er vlug bij bent krijg je de vlek die over is gebleven eventueel/ontstaan wel weg met wax.
Laat je de poep zelf zitten, dan brand deze in de lak, vaak met medewerking van zon en een heet oppervlak.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

wouterdb
Neutraal
Type Auto: BMW 120iA M Cabrio

Post by wouterdb »

Autolakken kunnen best tegen vogelpoep, als er maar geen groot temperatuurverschil optreedt. Door temperatuurverschil zet de lak uit of krimpt die. Hierdoor scheurt de lak onder de vogelpoep als het ware

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Ook ik heb een 118i, maar dan uit 2010. Op de motorkap (Tiefseeblau) heb ik ook zo'n dof plekje dat er met geen mogelijkheid uit te krijgen is. Het is inderdaad aan te raden vogelpoep meteen te verwijderen. Mijn ex deed dat nooit met haar auto en toen ze na maanden de auto ging wassen was de lak op een plaats waar vogelpoep gezeten had geheel verdwenen.
Verba volant, scripta manent.
Post Reply

Return to “1 Series”