BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Terugkerende problemen met koppeling 318D

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

gertd
Neutraal
Type Auto: BMW318D

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by gertd »

Hoi Arjan,

Ik heb net mijn BMW 318d Touring by BMW Amsterdam achtergelaten voor dezelfde klacht. Ik zou graag weten welke koppeling er dan wordt ingezet. Ze geven aan niet op de hoogte te zijn van deze problemen, maar het lijkt erop dat onze auto's daar ongeveer naast elkaar staan met hetzelfde euvel, alleen dit is voor mijn auto de eerste keer dat de "bak" open gaat om er eens fysiek naar te kijken. Wel al een aantal keren nieuwe software gehad.

Kan je iets meer informatie geven, zoals je kenteken of iets dergelijks, zodat ik wellicht een dergelijke gang van zaken kan voorkomen?

Alvast bedankt voor je hulp,

Gert

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Type Auto: 318dA

Post by Bimlove »

gertd wrote:Hoi Arjan,

Ik heb net mijn BMW 318d Touring by BMW Amsterdam achtergelaten voor dezelfde klacht. Ik zou graag weten welke koppeling er dan wordt ingezet. Ze geven aan niet op de hoogte te zijn van deze problemen, maar het lijkt erop dat onze auto's daar ongeveer naast elkaar staan met hetzelfde euvel, alleen dit is voor mijn auto de eerste keer dat de "bak" open gaat om er eens fysiek naar te kijken. Wel al een aantal keren nieuwe software gehad.

Kan je iets meer informatie geven, zoals je kenteken of iets dergelijks, zodat ik wellicht een dergelijke gang van zaken kan voorkomen?

Gert
PM gestuurd.
Bye,
Bimlove.

B1M1W8
Neutraal

Post by B1M1W8 »

Hoi,

Hebben jullie wel eens van een CDV gehoord? Dit betekent Clutch Delay Valve en kan te maken hebben met ons probleem. Het zit in ieder geval in onze 1- en 3series en is relatief makkelijk te verwijderen. Google maar eens op CDV BMW.

Gr,
Robin

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

Ik ken het verhaal, maar ik ga niet zelf lopen klooien in de garantie periode.
Bovendien, als dat het oplost, dan kan de garage dat toch doen ?
Overigens zit er weinig vertraging in mijn koppeling, die springt wel omhoog als ik hem los laat.
Bye,
Bimlove.

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

7 juni 2011
Ik heb de auto naar BMW Amsterdam gebracht en een mini mee gekregen als leen auto.

10 juni 2011
Er is een oplossing voor mijn probleem, maar dat gaat nog even duren.
Ik heb de heer V gevraagd of ik een andere leenauto kan krijgen.
Het ziet er naar uit dat ik een aardige tijd met de leenauto moet rijden, ik rij nu in een mini, niet comfortabel, ik zie de stoplichten niet door het lang doorlopende dak en dat ding zuipt benzine en ik heb de kofferbak nodig.
Ik word zaterdag 11 juni terug gebeld voor een andere auto.

11 juni
Ik ben niet gebeld.

16 juni
Ik heb nog steeds niets gehoord, dus heb ik maar weer gebeld.
De te vervangen onderdelen zijn defect aangekomen en moeten opnieuw besteld worden.
Ik word zo door een collega gebeld voor een andere leenauto.

16 juni
Ik ben gebeld door een collega, er is geen andere auto beschikbaar.
Ik heb de heer V gesproken, hij gaf aan dat er geen oplossing is.
Ik heb 6 dagen geleden aangegeven dat ik een andere auto wilde en die is er nu nog steeds niet ?
Bye,
Bimlove.

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

gertd wrote:Hoi Arjan,

Gert
Hoe is het met jouw auto afgelopen ?
De mijne staat nog steeds bij de garage.
Bye,
Bimlove.

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

Update.

18 juni 2011
Mijn vrouw heeft een klacht per mail gestuurd naar de Bedrijfsdirecteur van BMW Amsterdam, de heer M.
De brief beschrijft o.a. de problemen die we hebben gehad met de auto, dat de auto al een week bij de garage staat en dat we niet weten wanneer we de auto terug krijgen, dat zelfs na 2 jaar de problemen met de auto nog niet zijn verholpen en dat ons vertrouwen in het merk BMW weg is en ze heeft om een reactie gevraagd.

22 juni 2011
We hebben nog geen reactie mogen vernemen, dus heeft mijn vrouw getracht de Bedrijfsdirecteur van BMW Amsterdam, de heer M, te bellen, maar hij was niet aanwezig.
Ze heeft een bericht achtergelaten om haar terug te bellen.
Hij heeft niet gebeld.

's Avonds heeft mijn vrouw wederom een mail gestuurd naar de heer de heer M, hierin refereert zij naar haar e-mail van 18 juni, dat we nog geen antwoord hebben gekregen, dat ze gebeld heeft en een bericht heeft achtergelaten, dat ze niet is teruggebeld, dat onze auto inmiddels al 2 weken bij de garage staat en dat we nog steeds niet weten wanneer de reparatie klaar is en wederom vraagt ze om een reactie.

23 juni 2011
Om 08:53 in de ochtend word ik gebeld met de mededeling dat mijn auto klaar staat.
Let wel, om 08:53 !
Was dat gisteren niet bekend dan ?
Op de dag dat mijn vrouw belde met de garage, op de dag dat zij vroeg om teruggebeld te worden, konden ze dat toen niet vertellen ?
Dan had ik hem eerder op kunnen halen.

23 juni 2011
Ik kreeg een reactie op de mail van mijn vrouw, vreemd.
Ik kreeg dit van de heer de heer M :
Met wie gaan wij nu de communicatie aan Uw vrouw of U.
Graag maak ik een afspraak met U om samen met de heer W, de heer V en mijn persoon aan tafel te gaan zitten.
Kunt u mij een paar datums doorgeven?

23 juni 2011
Ik heb de auto opgehaald, tot nu toe is de koppeling in orde.

24 juni 2011
We hebben een afspraak gemaakt voor een gesprek op zaterdag 25 juni 2011.

24 juni 2011
Ik probeer iemand te bellen in de auto ... nu is de carkit opeens defect.
Ik heb gebeld met 2 toestellen, via de carkit, nu kraakt het geluid continue.
Houdt het nooit een keer op ?
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Wat een ellende met je auto zeg! En bij de dealer werken ze ook niet bepaald mee zo te zien... Erg jammer! Ik ben zelf altijd erg voor bmw's (logisch ik werk bij een dealer;)), maar in zo'n geval zou ik toch ook het vertrouwen in het merk helemaal kwijt zijn, en het toch tijd vinden om iets anders te gaan zoeken...!

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

ArnoldC wrote:Wat een ellende met je auto zeg! En bij de dealer werken ze ook niet bepaald mee zo te zien... Erg jammer! Ik ben zelf altijd erg voor bmw's (logisch ik werk bij een dealer;)), maar in zo'n geval zou ik toch ook het vertrouwen in het merk helemaal kwijt zijn, en het toch tijd vinden om iets anders te gaan zoeken...!
Ja, en dan ?
Andere auto kopen en 20K afschrijven in 2 jaar ?
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Ja daar heb je ook weer een punt, maar als ik zie hoeveel gezeik je nu al met dat ding gehad hebt...

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

ArnoldC wrote:Ja daar heb je ook weer een punt, maar als ik zie hoeveel gezeik je nu al met dat ding gehad hebt...
Vind ik dus dat de dealer gewoon moet zeggen : Hier heb je een mooie deal voor een nieuwe.
Bye,
Bimlove.

B1M1W8
Neutraal

Post by B1M1W8 »

Kleine update van mijn kant.

Een paar weken geleden is er een compleet nieuwe koppeling, vliegwiel en koppelingsplaten ingezet. In het begin was het even wennen aan de koppeling omdat hij weer de originele software had. Maar tot op heden geen klachten. Ik juich niet te vroeg want volgende week rij ik naar Spanje. Heb wel de CDV laten verwijderen, maar merk daar helemaal niets van. Koste me gelukkig maar € 20. Vervolg komt na de vakantie.

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

B1M1W8 wrote:Kleine update van mijn kant.

Een paar weken geleden is er een compleet nieuwe koppeling, vliegwiel en koppelingsplaten ingezet. In het begin was het even wennen aan de koppeling omdat hij weer de originele software had. Maar tot op heden geen klachten. Ik juich niet te vroeg want volgende week rij ik naar Spanje. Heb wel de CDV laten verwijderen, maar merk daar helemaal niets van. Koste me gelukkig maar € 20. Vervolg komt na de vakantie.
Top, ik duim voor je.
Ik heb een ander type koppeling gekregen en die is inmiddels al 1,5 week OK.
Nu de carkit nog :-(
Bye,
Bimlove.

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling

Post by Bimlove »

18 juli 2011
De auto staat weer bij BMW Amsterdam voor de reparatie van de carkit.

19 juli 2011
Ik heb de auto weer opgehaald, de carkit werkt en de koppeling is nog steeds OK.
Bye,
Bimlove.

B1M1W8
Neutraal

Post by B1M1W8 »

Hoi Arjan,

Gisteren terug van vakantie waarbij ik van Spanje in één keer terug ben gereden naar Nederland. Bij Parijs in een flinke file gestaan, maar de auto heeft het perfect gedaan. Geen bibberend of schokkend optrekken. Eindelijk een BMW zoals ik hem had willen hebben.

Gr,
Locked

Return to “Archief”