BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 318i touring

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Joost
Neutraal

Bmw 318i touring

Post by Joost »

Beste forum gebruikers,

Ik ben voorzichtig op zoek naar een 3-serie touring met bij voorkeur zoveel mogelijk opties.
Door onze wensen in combinatie met ons budget zijn we "genoodzaakt" te kijken naar auto's
met meer dan 100000km op de teller.

Mijn vraag is nu is dit een bezwaar, mensen met ervaring?

Zijn er specifieke aandachtspunten als je naar deze km standen kijkt?

En verder zijn alle tips welkom.

Ik zal zelf ook nog even goed het forum doorspitten.

Al vast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.

Greetz

andre van vuuren
Neutraal
Type Auto: 320 d e91

Re: Bmw 318i touring

Post by andre van vuuren »

Hallo Greetz.

Een auto van de algemene kwaliteit van vandaag de dag en zeker van een BMW is zodanig dat je zeker een auto met 100.000 + op de teller kunt aanschaffen. Die teller is het eerste punt waar je op moet letten. Klopt de km stand logisch met het onderhoudsboekje, en wel de intervallen van de service beurten. Zit het onderhoudsboekje er niet bij en weet je niet wie de auto het laatst langdurig gebruikt hebt ( vorige eigenaar of vorige berijder) dan moet je zeer kritisch zijn, je koopt dan een auto op de verhalen van de verkoper. Auto's die in de lease hebben gelopen hebben op contract onderhoud gehad en niet zelden net voor ze ingeruild werden. Dit bepaald niet direct de waarde maar scheelt wel een hele hoop geld t.o.v een die net voor de grote beurt staat. Ook is het verstandig om iemand mee te nemen die kijk op auto's heeft en zo mogelijk, van BMW in het bijzonder.

Verder neem ik altijd even de tijd om de auto aan de buitenzijde rustig te bekijken i.v.m. mogelijk schade. Kloppen alle naden en lijsten. Loopt alles gelijk. Sluiten deuren klep zoals he hoort of is het net dat beetje extra druk geven om er een dicht te krijgen. Een auto die schade gehad heeft kan ook prima zijn maar dan moet het wel bekend zijn en hersteld door een erkend bedrijf.

Mijn stelregel is altijd dat als een gebruikte auto er netjes uitziet, en dat is wat anders dan goed schoongemaakt, dan is de vorige berijder er ook netjes mee omgesprongen.

Verder wil je een auto met veel optie's. Je eigen keus natuurlijk maar het zijn vaak de extra dingen die veel kosten opleveren als ze kapot gaan.

Succes met zoeken en wees kritisch, ook nadat je er een paar bekenen hebt. Groet André

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Belangrijk uitgangspunt is welk type 3-touring je zoekt, van welk bouwjaar. e90, e46, e36 of e30? Dat heeft veel invloed op je zoektocht.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

@ Andre van Vuuren:
Kleine kanttekening: Staar je niet blind op lease auto's...Hier wordt sowieso mee geragd onder het mom het is toch niet van mij...Tevens wat de beurten en het onderhoud betreft...Op mijn werk (en bij zeer veel andere bedrijven) hebben we leaseauto's die zeer vaak zeer ruim over hun beurt zitten. Of de garage heeft geen tijd, of het bedrijf kan de auto even niet missen. Hier wordt zeer makkelijk mee omgesprongen.
Het lijkt allemaal zo mooi, maar in de praktijk valt dat vies tegen.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”