BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Michel Vaillant

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Michel Vaillant
Neutraal

Michel Vaillant

Post by Michel Vaillant »

Hallo mede-forum dames en heren,

Ik ben de blije bezitter van een Porsche 911 3.2 cabrio uit '86 die zeker wekelijks van stal komt. Prachtige auto en elke keer weer een feestje als de flat-six binnen een seconde gewillig aanslaat terwijl hij wel altijd buiten moet slapen... maar nu op zoek naar een 3-serie Touring 6-cilinder dus 320, 323 of 325 uit de serie e30 of 36. Moet regelmatig een catamaran (5,5 meter zeilboot) vervoeren en trekhaken en 911's gaan niet zo goed samen :D

Ik ben hier in eerste instantie om te orienteren op de sterke/zwakke punten van de Touring.

Het valt me in ieder geval nu al op dat dit forum actieve leden kent die graag hun kennis, kunde en ervaring delen, Bravo! :cheers:

En mocht je nog een mooie Touring hebben staan waar je nodig vanaf moet dan hoor ik t graag. Of de gouden tip natuurlijk.

Grtz,
Piet

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: Michel Vaillant

Post by nicolay »

Welkom Piet!

Ik had er lang naar gezocht, maar uiteindelijk had ik een trekhaak voor op mijn Porsche 944 gevonden. Volgens mij bestaan ze ook zelfs voor een 911 van die tijd. Maar dan is een catamaran trekken natuurlijk nog steeds geen goed idee.... Een 6cilinder e30 of e36 dus.

Dat is natuurlijk een heel goede keus, heerlijk rijden en erg betrouwbaar. Dus ook geen waslijst van zaken met specifieke type-gerelateerde problemen die je moeten doen besluiten een auto te laten staan. De e30 heeft verder als voordeel dat ie alleen maar meer waard zal worden. De koppakkingen zijn bij de e30 6cilinders wel een bekend probleem, let bij aankoop er op dat deze niet lekt of beter nog al eens vervangen is. Verder kom je een heel eind wanneer je kijkt naar die dingen die je altijd moet checken bij de aankoop van om het even welke auto.
Ik kan me voorstellen dat als je niet al te veel terug wil vallen in vermogen je de 320i maar overslaat, ook al is dat wel ook een soepele motor die prima kan trekken. Maar snel is anders. Wat wegligging betreft is het altijd een pre als de auto vanaf de fabriek M is uitgevoerd, ik vind deze versies ook nog eens mooier. Verder: een sportinterieur is ook een voordeel, in beide type's laten de stoelen te wensen over, zeker de niet-sport-varianten. Oftewel, zoek naar een exemplaar met veel opties. Maar dat is makkelijk gezegd.
Succes ermee, ben benieuwd wat het worden gaat..
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Welkom hier!
Voor echt mooie exemplaren zul je toch naar Duitsland moeten gaan denk ik zo.....Maar misschien dat je hier in Nederland nog wel tegen iets aan loopt... :ja: Feit blijft dat je goed moet zoeken, ze liggen hier niet voor het oprapen helaas.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Post by Mickroz »

Welkom hier!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

Topic Author
Michel Vaillant
Neutraal

Dear all,

De 911 is intussen verkocht nu op zoek naar een 525E. Mijn eisen en wensen lijstje ziet er als volgt uit:

eis: schuifdak
wens: automaat, trekhaak, blauw of zwart interieur, blauw exterieur. géén groen int/ext!

Als jullie mooie te koop weten hoor ik het graag!
Ik heb nu nog een 325 TDS Touring uit 1996 voor E1.900,- . Die zal ik op het verkooptopic plaatsen.

Grtz,

Topic Author
Michel Vaillant
Neutraal

waar zit de knop om een advertentie te plaatsen in het te koop aangeboden topic? kijk ik er overheen?

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Hi Piet,
Ook ik ben in het bezit geweest van een 911 cabrio, echter uit '87. Een fantastische auto. Later ben ik overgestapt naar een 911 (type 993, cabrio, de laatste luchtgekoelde)en die bood nog iets meer rijplezier, al miste ik toch wel het Spartaanse gevoel van een 3.2 Omdat ik hem steeds meer als dd moest gebruiken en ik in de winter liever niet met de 993 reed heb ik hem twee maanden geleden weggedaan. Ben je ook lid v an het Porscheforum?
Ik heb nu een Einser en die heeft gelukkig ook achterwielaandrijving, dus dat stukje hoef ik niet te missen, alleen het vermogen...
Verba volant, scripta manent.

bemarjan
1e Versnelling
Type Auto: bmw e12 528 1976

Post by bemarjan »

topic plaatsen in te koop gedeelde mis je waarschijnljk omdat je nog maar 4 postings heb
vanaf 10 posts mag je marktplaatsen..
leuke auto's 5 series rijden lekker

Gr Arjan
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]
Post Reply

Return to “Stel je even voor”